رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پلیس ایلام گفت: افراد کلاهبردار از طریق نرم افزارهای افزایش تعداد دنبال کنندگان پیام ، اطلاعات افراد را در اینستاگرام به سرقت می برند.
کد خبر: ۴۰۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶ 06 April 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ جمالی اظهارکرد: با کاهش میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی تحت وب گرایش به سمت استفاده از شبکه‌های اجتماعی تحت موبایل روز به روز در حال گسترش است.
 
وی افزود: یکی از شبکه‌های که به خصوص در ایران به دلیل کارکرد متفاوت خود آمار بالایی از نظر تعداد کاربران را به خود اختصاص داده است شبکه اجتماعی اینستاگرام است که روزانه کاربران مدت زمان زیادی از آن استفاده می‌کنند.

این مقام انتظامی گفت:همانطور که گفته شد یکی از قابلیت‌های این شبکه به اشتراک‌گذاری تصاویر است به‌نوعی که کاربران با نظرات مختلف تصاویر و عکس‌های متفاوتی را از خود به بهانه‌های مختلف منتشر می‌کنند که منتظر بازخورد آن در بین دنبال کنندگان خود هستند.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه بابیان اینکه بعضی از کاربران به دنبال رقابت از نظر تعداد دنبال کنندگان خود هستند و سعی می‌کنند از هر راهی که شده این تعداد را افزایش دهند عنوان داشت: متأسفانه یکی از این راه‌هایی که برای جذب تعداد دنبال کنندگان به کار می‌گیرند استفاده از نرم افزارهایی است که این کار را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: اکثریت این نرم افزارها که به ظاهر تعداد دنبال کنندگان را افزایش می‌دهند اما به گفته کارشناسان تعداد زیادی از این نرم افزارها شناسایی‌شده‌اند که اطلاعات کاربران اینستاگرام را به سرقت برده و به یک سرور دیگر ارسال می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام افزود: کاربران می‌توانند برای پاک کردن چنین نرم افزارهایی به سرعت آن‌ها را لغو نصب کرده و رمز حساب کاربری اینستاگرام خود را تغییر دهند.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و از آموزش‌های آن استفاده نمایند و در صورت نیاز از طریق بخش ثبت گزارش‌های مردمی از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان پلیس فتا استفاده کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار