مديرکل راه شهرسازي استان کرمان، گفت: بخش خصوصي در حال بررسي توجيه اقتصادي ساخت بزرگراه سيرجان –بندرعباس با مشارکت دولت است.
کد خبر: ۴۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 27 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره، خداداد مقبلي، مديرکل راه شهرسازي استان کرمان، با اعلام اين خبر گفت: در ملاقاتي که به منظور اجراي عمليات آزادراه به همراه استاندار و وزير راه و شهرسازي داشتيم آقاي آخوندي علاقه‌مند بود اين طرح با مشارکت بخش خصوصي انجام شود.

وي افزود: استانداري نيز پيشنهاد داد که اين طرح با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبيا انجام شود و در اين راستا با فرمانده اين قرارگاه مذاکراتي در تهران انجام شد.

مقبلي اظهار داشت: در اين مذاکرات مقرر شد قرارگاه خاتم‌الانبياء براساس مطالعات مسير و عدد ترافيکي آن به سمت هرمزگان، محاسبات فني اقتصادي را انجام دهد.

وي خاطرنشان کرد: مقرر شد قرارگاه خاتم‌الانبيا ظرف دو هفته آينده نتيجه محاسبات را اعلام کند و در صورت تمايل به صورت مشارکت با وزارت و راه و شهرسازي عمليات اجرايي شروع شود.

مديرکل راه شهرسازي استان کرمان تصريح کرد: منتظر هستيم نتيجه اين مطالعات مشخص شود و اگر براي بخش خصوصي توجيه اقتصادي داشته باشد ادامه مذاکرات را پيگيري کنيم.
وي با بيان اين‌که از بندرعباس تا سيرجان ۳۰۴ کيلومتر است، گفت: حدود ۶۵ تا ۷۰ کيلومتر از اين بزرگراه از مسير حاجي‌آباد، در حوزه کرمان است، گفت:‌ از سيرجان، (سيرجان-شهربابک-انار) به‌طرف يزد نيز حدود ۲۲۵ کيلومتر در حوزه کرمان قرار دارد.

مقبلي تصريح کرد: در مجموع حدود ۳۰۰ کيلومتر از اين بزرگراه در حوزه کرمان قرار دارد که در اين مرحله ساخت آزادراه سيرجان-بندرعباس در دستور کار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار