مجتبی میهن پرست؛
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام با بیان اینکه این ناپایداری ها تا عصر امروز از استان خارج می شود، گفت : اما از اواخر وقت روز پنجشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده احتمال بارش پراکنده و نقطه ای باران وجود دارد
کد خبر: ۴۰۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 04 April 2017
سیستم های بارشی باران بهاری تا پایان فرودین ماه به تناوب به صورت پراکنده در استان ایلام به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط جوی امروز استان اظهار کرد: سامانه های اصلی بارشی از استان خارج شده و امروز نیز ناپایداری ها به صورت ابرناکی است که البته به خاطر رطوبت منطقه احتمال بارش های پراکنده رگباری نقطه ای به ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات وجود دارد.
 
همچنین از روجمعه تا یکشنبه هفته آتی وزش باد رد ساعاتی از شبانه روز سرعت و افزایش می گیرد.
 
میهن پرست در مورد دمای هوا پدیده گرد و غبار نیز یادآور شد: از فردا دمای هوای استان نسبت به روزهای اخیر روندی افزایشی به خود می گیرد و همچنین تا این لحظه هیچ موردی از شکل گیری کانون های گرد و غبار مشاهده نشده هرچند احتمال بروز این پدیده در مناطق مرزی استان به صورت رقیق تا متوسط وجود دارد.
 
به گزارش ایرنا، 353 میلی متر بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر امسال تا 30 شهریور سال بعد ) در استان رخ داده که نسبت به سال گذشته 49 درصد و نسبت به بلندمدت 12 درصد کاهش نزولات جوی ثبت شده است.
 
در این مدت شهرستان ایوان با 543 میلی متر بیشترین بارش را داشته که در مقایسه با سال گذشته 44 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت یک درصد کاهش داشته و شهرستان مهران هم با 130 میلی متر بارندگی کمترین مقدار بارش ها را ثبت کرده که درمقایسه با سال گذشته 56 درصد و نسبت به بلندمدت 32 درصد کاهش داشته است.
 
در این مدت شهرستان ایلام 363 میلی متر نزولات جوی داشته که این مقدار بارش ها در قیاس با سال گذشته 56 درصد و نسبت به میانگین بلند مدت 25 درصد کاهش بارش های جوی را تجربه کرده است.
 
در بارندگی های 48 ساعت گذشته بخش سیوان ( میش خاص ) از توابع شهرستان ایلام با 35 میلی متر بیشترین بارندگی را داشته و شهر ایلام نیز در این مدت 17 میلی متر باران را ثبت کرده است.
 
استان ایلام در سال زراعی امسال با توجه به کاهش محسوس بارندگی ها از منظر هوا شناسی سالی خشک و کم باران را داشته است./م
 ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار