تابناک چهارمحال وبختیاری- فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در طرح نوروزی بیش از 175 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و در این زمینه دو باند متلاشی شدند که این میزان افزایش 190 درصدی میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۰۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 03 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سردار غلامعباس غلامزاده با اشاره به آغاز اجرای طرح تعطیلات نوروزی از 26 اسفندماه همزمان با سراسر کشور تا 13 فروردین‌ماه سال جاری، افزود: در راستای این طرح در سطح استان، دو هزار و  800نیرو اعم از نیروهای کمکی، افتخاری و همکاران نیروی انتظامی در هر شیفت خدمتی و فعالیت شبانه‌روزی مقرها و افزودن 18 ایستگاه نوروزی در سطح شهرها و تفرجگاه‌ها، به کارگیری 400 گشت خودرویی و موتوری به صورت سواره و پیاده در هر شیفت خدمتی با هدف ایجاد محیطی امن و فراهم کردن آرامش و امنیت برای مردم و مسافران به کار گرفته شد.

غلامزاده گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده در راستای اجرای طرح نوروزی توسط بازرسان اعزامی ناجا که طی دو مرحله چهار روزه انجام شد، خوشبختانه عملکرد کارکنان نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در اجرای این طرح در میان سایر استان‌های کشور نمره عالی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سطح استان در این مدت جرائم خشن، شرارت، جرائم مسلحانه و چاقوکشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 100 درصدی داشته است.

غلامزاده با اشاره به اینکه حضور نیرو در صحنه به منظور پیشگیری از وقوع جرم به خصوص سرقت از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است، تصریح کرد: در مجموع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در زمینه اجرای طرح نوروزی کاهش 12 درصدی، سرقت محامل کاهش 30 درصدی و در بحث کشف و وقوع افزایش هشت درصدی کشفیات گزارش شده است.

وی گفت: در طرح نوروزی با کشف بیش از 175 کیلوگرم انواع مواد مخدر و متلاشی شدن دو باند در این ایام، افزایش بیش از 190 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته و با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های سال جاری نیروی انتظامی است با کشف بیش از 19 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق، افزایش 25 درصدی کالای قاچاق را شاهد بودیم.

غلامزاده افزود: در این ایام همچنین نزاع‌های فردی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش و نزاع‌های دسته‌جمعی 9 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در حوزه راهنمایی و رانندگی و پلیس راه نیز با توجه به ورود مسافران به استان در این ایام، حدود 11 درصد تردد خودروها و سفر به استان افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: خوشبختانه با همراهی مردم، مسافران و همچنین رعایت قوانین و مقررات و تلاش پلیس راهور استان، تصادفات 51 درصد کاهش، آمار مصدومین 28 درصد کاهش و آمار فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار سال از اولویت‌های نیروی انتظامی است، تصریح کرد: امیدواریم در راستای تحقق شعار سال با همراهی مردم و مسئولین بستری مناسب برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال‌زایی انجام شود.

غلامزاده مبارزه جدی با قاچاق کالا چه به صورت عمده و چه سازمان یافته، برگزاری باشکوه و حضور حداکثری مردم در دو انتخابات پیش‌رو، مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک پدیده شوم اجتماعی، مبارزه با باندهای سازمان یافته مواد مخدر، مبارزه با خرده فروشان و پاکسازی نقاط آلوده و سازماندهی معتادین را از اولویت‌های کاری نیروی انتظامی در سال جاری دانست.

وی توجه به آموزش جمعیت‌های هدف در راستای آشنایی با پیامدهای شوم مواد مخدر توسط کارشناسان، اجرای طرح ارتقاء امنیت اخلاقی در حوزه‌های مختلف، برخورد قانونی با هنجارشکنان، برخورد جدی با افراد در راستای استفاده از سلاح‌های غیر مجاز در تمامی مراسمات و مناسبت‌ها، توجه به فضای مجازی و اقدامات قانونی نیروی انتظامی توسط پلیس فتا و توجه به اصل آموزش و آگاه‌سازی عمومی مردم در خصوص هشدارهای انتظامی را از دیگر سیاست‌های نیروی انتظامی عنوان کرد.

غلامزاده گفت: امیدواریم با تعامل و همکاری ارگان‌ها، مسئولین سیاسی، قضایی، نظامی و امنیتی، روحانیت و اصحاب رسانه ماموریت‌های محوله و اولویت های کاری نیروی انتظامی به خوبی انجام شود تا موجب امنیت و رضایت خاطر مردم باشد.

وی ضمن تشکر و قدردانی مردم در روز 13 فروردین ماه، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به حضور گسترده مردم و مسافران در تفرجگاه‌ها، امنیت و آرامش خوبی را در سطح استان شاهد بودیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار