مسئول اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: 22 هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور و شخصی از 15 اسفند امسال تا کنون از یادمان های متعدد دفاع مقدس این استان بازدید کرده اند.
کد خبر: ۳۹۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 18 March 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ حسین پورمحمدی اظهار کرد: یادمان های دفاع مقدس ایلام از نیمه دوم اسفندماه تا کنون مملو از زائران و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور و داخل استان است.
 
وی افزود: همه تمهیدات و امکانات لازم برای رفاه حال مسافران و زائران اندیشیده شده و در این اماکن ویژه برنامه های فرهنگی متناسب با عیدنوروز و تعطیلات این عید برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.
 
پورمحمدی گفت: همچنین برای اسکان و شب مانی زائران و کاروان های راهیان نور 2 اردوگاه در شهرستان ایلام و دهلران در نظر گرفته شده که هر اردوگاه ظرفیت پذیرش یک هزار مسافر را در شب دارد.
 
وی با بیان اینکه هنوز شهرستان مهران اردوگاه برای اسکان مسافران ندارد، یادآور شد: در سال 96 ایجاد یک اردوگاه برای استقرار و اسکان زائران این شهرستان پیگیری می شود .
 
به گفته وی، از 15 اسفند سال 94 تا 15 فروردین امسال حدود 25 هزار نفر از راهیان نور از یادمان های دفاع مقدس استان ایلام بازدید کردند و پیش بینی می شود امسال د این بازه زمانی 50 هزار زائر از یادمان های دفاع مقدس استان ایلام بازدید کنند.
 
به گزارش تابناک ایلام، یادمان های چهارگانه شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) و منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهم ترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام هستند که این اماکن در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از کاروان های راهیان نور اقشار مختلف مردم کشور است.
 
میمک، زمین فوتبال چوار، کوشک ایوان، یادمان شهید چاغروند، سارات سومار از دیگر مناطق عملیاتی استان ایلام است که با ایجاد زیرساخت های مناسب در طول سال می تواند پذیرای کاروان های راهیان نور باشند.
 
ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار