مدیرکل امور عشایر لرستان از عشایر درخواست کرد تا هنگام تعیین شده برای کوچ از این کار جداً خودداری کنند چرا که آسیب جدی را خود آنان خواهند دید.
کد خبر: ۳۹۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 18 March 2017

مهندس حاجی‌مراد بیرانوند مدیر کل امور عشایر لرستان، اظهار کرد: خانوارهای عشایری با فرارسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا کوچ بهاره خود را به مناطق ییلاقی آغاز می‌کنند.


وی تاریخ کوچ عشایر را 15 اردیبهشت اعلام کرد و گفت: متأسفانه عشایر استان همدان این موضوع را رعایت نکرده و زودتر از تقویم کوچ عشایر اقدام به این کار می‌کنند.


بیرانوند ادامه داد: متأسفانه به علت کاهش بارندگی هنگام پاییز در قشلاق علوفه این منطقه رشد چندانی نداشته و برای همین کوچ زودهنگام خود را آغاز کرده‌اند.


مدیرکل امور عشایر لرستان با بیان اینکه استان همدان از ورود عشایر از سمت اشترینان جلوگیری به عمل آورده است، افزود: این اقدام باعث شد که تراکم بالای عشایر را در این منطقه داشته باشیم و فشار زیادی به مراتع بروجرد وارد آید.


وی تعداد ایل‌راه استان را 13 مورد عنوان کرد و گفت: استان همدان تنها یک ورودی برای عشایر دارد و از ورود آنان جلوگیری کرده است اما لرستان به علت تعدد مبادی و محدودیت امکانات و نیروی استان نمی‌توانیم از این کار جلوگیری کنیم.


بیرانوند تصریح کرد: تراکم عشایر در این منطقه موجب بروز مشکلاتی برای دامدار می‌شود و احتمال شیوع بیماری را افزایش می‌دهد برای همین امروز جلسه‌ای با حضور فرماندار پلدختر، دامپزشکی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی استان و امور عشایر و منابع طبیعی همدان در شهرستان پلدختر تشکیل می‌شود تا تمهیدات لازم برای این شرایط اندیشیده شود.


مدیرکل امور عشایر لرستان از عشایر درخواست کرد تا هنگام تعیین شده برای کوچ از این کار جداً خودداری کنند چراکه آسیب جدی را خود آنان خواهند دید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار