در پی اجرای طرح تحول سلامت؛
تابناک: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در اصفهان، ۱۲۷ میلیارد تومان در قالب یارانه سلامت به مردم اصفهان بازگردانده شد.
کد خبر: ۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴ 09 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، غلامرضا اصغری ظهر امروز در نخستین جشنواره تجلیل از برگزیدگان طرح تحول سلامت در اصفهان اظهار داشت: دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان به عنوان مامور خط اول اجرای این برنامه در سطح استان حدود ۱۷۰ میلیارد تومان برای بحث یارانه سلامت دریافت کرد.

وی بیان داشت: از این میزان در حدود ۱۲۷ میلیارد تومان مستقیماً به خود مردم به عنوان یارانه سلامت جهت کاهش هزینه‌ها اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: این هزینه ها با رایگان کردن زایمان طبیعی در بیمارستان ها، حذف زیرمیزی ها، اجرای طرح مقیمی پزشکان، ماندگاری پزشکان، ارتقای خدمات ویزیت و هتلینگ برگردانده شد.

وی همچنین به اقدامات دانشگاه در بحث برنامه نظام سلامت اشاره کرد و بیان داشت: با روی کار آمدن دولت فعلی و قرار گرفتن بحث سلامت در اولویت کاری این دولت، ۱۰ درصد از یارانه‌های کشور به حوزه سلامت اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با وجود اختصاص ۲.۱ میلیارد تومان از اعتبارات طرح تحول سلامت به زایمان طبیعی و انجام رایگان آن در بخش های دولتی، هنوز سزارین آفت جامعه است.

وی تصريح كرد: تاكنون ۷.۳ میلیارد تومان براي ماندگاری پزشكان و ۶.۸ میلیارد تومان نیز برای انجام اصلاحاتی در مناطق محروم هزینه شده است.

اصغری با اشاره به تخصيص ۱۲ میلیارد توماني بودجه به بخش هتلینگ بيمارستان‌ها تصريح كرد: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد تحقق طرح پزشک خانواده، غربالگری اولیه در سطح استان و تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: آنچه که منجر به انقلاب شد وحدت و ایمان قلبی مردم به نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد به رهبری بود.

وی با اشاره به خدمات دولت در بخش سلامت افزود: خوشبختانه در سال جاری پروژه ‌های مختلفی در زمینه درمان انجام شد و امیدواریم در زمینه بهداشت نیز شاهد افتتاح پروژه‌های سلامت باشیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار