فرمانده انتظامی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: قاتل فراری و همدستش در یکی از روستاهای چابهار پس از انجام قتل حدود 10 ساعت بعد امروز توسط پلیس آگاهی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
کد خبر: ۳۹۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 14 March 2017
محمدعلی حمیدیان در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: با هدف آگاه سازی و شناساندن آسیب های اجتماعی و پیامدهای ناگوار چهارشنبه سوری می توان از ابزارهای فرهنگی از جمله رسانه بهره برد.
آیین چهارشنبه سوری به عنوان سنتی دیرینه در ایران از پیشینه بالایی برخوردار است اما متاسفانه این آیین در سال های اخیر همواره با وقوع برخی حوادث ناگوار جانی و مالی همراه بوده است.
وی با بیان اینکه نگاه به رسانه ها یک نگاه مثبت اجتماعی است گفت: رسانه ها همچون دما سنج در جامعه عمل می کنند و با شناخت مشکلات و معضلات جامعه، به مردم برای حل این مشکلات یاری می رسانند.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: رسانه ها در همه کشورها جایگاه خاص دارند و تاثیر گذار در مسائل مختلف هستند.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از جرائم در جامعه گفت: پیشگیری از وقوع جرم در استان از طریق فعالیت در زمینه های فرهنگی و اجتماعی به صورت مردمی و با مشارکت های مدنی، پیشگیری وضعی و انتظامی با هدف منصرف کردن مجرم از ارتکاب جرم، پیشگیری رفع موانع و نارسایی های مربوط به نقاط حادثه خیز در مسیرهای ارتباطی با اولویت پیشگیری از تصادفات جاده ای و غیره مد نظر است.
وی افزود: این اقدامات با مشارکت دستگاههای مختلف در کارگروه پیشگیری از جرائم انجام می شود که خوشبختانه نتایج خوبی از جمله ارتقای رتبه سیستان و بلوچستان در کاهش تصادفات جاده ای از 31 به پنجم کشوری را به همراه داشته است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان افزایش مهارت های زندگی در جامعه با برگزاری کارگاه های آموزشی در ادارات و اجرای موفقیت آمیز طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در شهرستان زهک به عنوان پایلوت را از جمله اقدامات این مجموعه برشمرد.
حمیدیان گفت: برپایی کارگاه آموزشی برای افراد ایجاد کننده مشکلات اخلاقی و حرکت در مسیر کاهش چهار آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و امنیت اخلاقی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از دیگر اقدامات این نهاد است.
وی افزود: همچنین به منظور کاهش آسیب ملاقات فرزندان طلاق با والدین این نهاد با راه اندازی 2 مرکز جدا از کلانتری ها به نام دیدار با فرشتگان گامی موثر در ایجاد محیط مطلوب برای این دیدارها در زاهدان فراهم کرده است و 2 مرکز دیگر نیز سال آینده راه اندازی می شود.
وی همچنین از اجرای طرح جمع آوری متکدیان متجاهر در سطح استان از 25 اسفند به صورت کوتاه مدت خبر داد و افزود: در آینده این اقدام به صورت وسیع و گسترده انجام خواهد شد.
به گزارش ایرنا کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی دادگستری سیستان و بلوچستان به دنبال شناسایی آسیب های اولویت دار در استان است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار