شهرستان ایوان در آستانه سال جدیدشاهد جولان متکدیان است.
کد خبر: ۳۹۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 13 March 2017
 گزارش  تابناک ایلام ؛ يكي از نابهنجاري هاي اجتماعي كه نمايي از بحران در ساختار جامعه است مساله تكدي گري است.

افزايش و كاهش اين پديده ي اجتماعي به معناي وضعيت پايدار و ناپايدار جامعه از نظر فرهنگي و اجتماعي است. به اين معنا كه مساله تكدي گري تنها يك پديده و معضل اقتصادي و مرتبط به بحران در اين حوزه نيست، بلكه ارتباط تنگاتنگ و استواري با مساله فرهنگي و اجتماعي جامعه دارد.

از اين رو، اگر در جامعه اسلامي پديده اي به نام تكدي گري وجود داشته باشد، پيش از آن كه بيانگر اوضاع نابسامان اقتصادي و بحران آن باشد، بيانگر وضعيت نابهنجار و نابسامان فرهنگي و اجتماعي جامعه دارد.

تكدی گری مسأله ا‌‏ی است كه اگر چه در تمامی ادوار تاریخی گذشته جوامع بشری وجود داشته است اما بر حسب عوامل مختلف در هر جامعه از گستردگی، تنوع و ابعاد متفاوتی برخوردار است.

در واقع، همان‌طور كه آسیب‌های اجتماعی به دلایل مختلفی به‌وجود می‌آیند و از طرفی، عوامل مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش بسیار مهمی در بروز آسیب‌ها دارند، پدیده تكدی‌گری نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد و از دیرباز بعنوان یک معضل اجتماعی مورد توجه حكومت‌ها بوده است.

همانطور که می دانید تا پایان سال روزهای زیادی باقی نمانده وشهرستان ایوان  کم کم  اماده پذیرایی از مهمانان نوروزی می شود، این در حالی است که این روزها و در استانه نوروز تعداد قابل ملاحظه ای ازمتکدیان بومی و غیر بومی  را در نقاط مختلف شهر ایوان مشاهده می کنیم.

 

آن چیزی که امروزه سبب شده شهر ایوان در تیر راس این افراد قرار گیرد ، اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی مردم است چرا که از دسیسه های این افراد متوسل شدن به بزرگان دینی و سوء استفاده از این حربه برای به دست آوردن مادیات هستند،چه بسا نمونه های بسیاری از این حربه ها را در شهرایوان  می توان در مراسمات عزاداری و مذهبی علی الخصوص  در روزهای پنجشنبه در قبرستان امامزاده حاجی حاضر مشاهد کرد.

این افراد فرصت طلب با وجود تعداد کثیر شرکت کنندگان در این مراسم ها با استفاده از عناوین و جملاتی دینی سعی در اغفال کردن مردم دارند، باید گفت اگر قرار باشد با چنین مراسم های باشکوه و یا سایر مراسم های دیگر و یا در کوچه و خیابان ها این چنین مایحتاج خود را تأمین نمایند باید هشدار داد که در سال آینده به عنوان یک شغل برگزیده می شود.

حال با وجود چنین معضلی در شهر ایوان لازم و ضروری است که مسئولین در راستای جمع آوری این افراد اقداماتی را انجام دهند چرا که زیبنده نیست برخی با سوء استفاده از عموم مردم سعی در تامین نیاز خود داشته باشد./م
 
جویزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار