کد خبر: ۳۹۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 05 March 2017
مدیر،اساتید و طلاب حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) از برخی پروژه‌های شهرداری بازدید کردند.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری لواسان جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) به همراه مدیر محترم حوزه    شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین و مدیران شهرداری از پروژه گلخانه هوشمند و ساماندهی رودخانه جاجرود بازدید کردند در این دیدار چند ساعته اساتید و طلاب حوزه علمیه از نزدیک با روند اجرای پروژه‌ها و ضرورت ساماندهی رودخانه جاجرود آشنا شوند.

این بازدید با عنوان « همایش فرهنگی اساتید و طلاب حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) » با هدف معرفی بخشی از عملکرد شهرداری و شورا خصوصا در حوزه بهبود محیط زیست و ایجاد فضای مناسب برای خانواده‌ها و گردشگران برگزار شد.

در این بازدید حجت‌الاسلام محمدحسین معزی یکی از اساتید حاضر در جلسه تفاوت عملکرد 3 ساله اخیر را نسبت به دوره‌های قبل چنین بیان کرد: حدود 20 سال است که در شهر لواسان تردد دارم تفاوت فاحشی را خصوصا در این 3 ساله اخیر در سطح شهر شاهد بودیم. ایجاد آرامش روح و آسایش جسم با اتفاقات خوبی که توسط شهردار محترم و حمایت‌های شورای شهر از طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده و در دست اجراء کاملا مشهود می‌باشد که من به نمایندگی از سوی طلاب حوزه علمیه از مهندس مرادی و همکارانش قدردانی می‌کنم . اعلام می‌دارم حوزه، آمادگی دارد در تمام امور فرهنگی و ورزشی و دیگر بخش‌ها با تفکر عملیاتی بسیجی جهت حمایت از خادمین مردم حمایت لازم را اعمال و این قبیل برنامه ها را استمرار بخشد.

در ادامه مهندس علی مرادی شهردارمحترم ضمن قدردانی از حمایت‌های آیت‌ا... علی‌اکبر ناطق نوری و حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه گزارش کوتاهی از وضعیت گذشته ارائه داد و گفت: این دوره بدون اغراق از جمله بهترین دوره‌های شهرداری و شوراها بوده است به گونه‌ای که در این دو ساله اخیر که وضعیت اقتصادی کشور به سبب ایجاد تحریم‌ها بسیار وخیم بوده است خوشبختانه شهرداری لواسان توانست جهش پروژه‌های عمرانی را در حوزه‌های مختلف تجربه کند افزایش قابل توجه سرانه فضای سبز، انجام پروژه‌های بزرگ و ماندگار، ترمیم و بازسازی سیستم اداری، اجرای پروژه ساماندهی رودخانه و دریاچه‌ها که در تاریخ شهرداری لواسان بی‌سابقه بوده واین قبیل موفقیت های ماندگار صرفا در قالب الطاف الهی و مشارکت عمومی و حمایت خالصانه مجموعه حاکمیت امکان پذیر است،که در این شهر نیز با وجود این عوامل قادر به پیشرفت امور شدیم.

شهردار در بخش دیگری از سخنانش پیشینه ساحل رودخانه جاجرود را اسفناک برشمرد و ادامه داد:  همگان می‌دانند که تا قبل از ساماندهی، ساحل این رودخانه محل تخلیه فاضلاب های شهری،کارواش ماشین آلات سنگین و محل تجمع بزهکاران بود. اینک ملاحضه فرمودید در این محور علاوه بر منظر آبی، انواع گونه های درختی و گل و گیاه متنوع کاشته شده و فضایی در خور شان مردم عزیز کشورمان ایجاد شد. 

ایشان اظهار داشتند: افزایش سرانه فضاهای سبز،احداث بوستانهای خلیج فارس و اجرای المانهای زیبا سازی،سیمای شهر را شکوفا و جذاب نموده، همچنین بازسازی و نوسازی آسفالت سطح معابر شهری در این دوره در طول تاریخ تاسیس شهرداری بی‌سابقه بوده است. یکی دیگر از پروژه‌هایی که در حال انجام است بازگشایی معبر 25 متری سبو است که شهردار به آن پرداخته و گفت: چندین دهه است که بازگشایی این معبر بلاتکلیف مانده بود که در این دوره و با  وجود مشکلات زیاد توانستیم فاز یک آن را عملیاتی کنیم و در حال حاضر عملیات عمرانی آن با زدن پل و خاکبرداری و دیوار چینی و غیره در حال انجام است کارهای زیربنایی بسیاری انجام شده احداث باغ گل‌ها، ستاد مدیریت بحران، چند کافی‌شاپ از جمله کافی‌شاپ سبو جنب ورزشگاه تختی، احداث گلخانه هوشمند که در کشور بی‌نظیر است. 3 رستوران که آماده بهره‌برداری است، ایجاد اشتغال دائمی برای بیش از 200 نفر نیروی جوان محلی و ایجاد 1000 شغل مرتبط در طی این مدت، آموزش و به کارگیری نیروهای جوان محلی برای واحد ممیزی که برای اولین بار در شهر لواسان شکل گرفت، ارتـقاء ضریـب ایمنی شهر با اجـرای فیبر نوری و پایـش تصویری و  بکار گیری تکنولوژی در سیستم آبیاری فضای سبز توجیهات تحقق شهر هوشمند را بیش ازپیش فراهم نموده است.

شهردار لواسان در پایان پیشنهاد امضاء تفاهم نامه‌ای فرهنگی بین حوزه و شهرداری را ارائه و از اساتید و طلاب این حوزه خواست در راه پیشرفت و توسعه شهر همکاری متقابلی داشته باشند.     

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار