رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی قزوین:
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های قاره آفریقا را بانک جهانی فاینانس می‌کند، گفت: نخستین و پرسودترین زمینه فعالیت در کنیا ملک و ساخت و ساز است.
کد خبر: ۳۹۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا کشاورزقاسمی در نشست تجار، بازرگانان و مدیران واحدهای تولیدی صادراتی با هیات رئیسه اتاق بازرگانی که برای بررسی بازار کشور کنیا در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های قاره آفریقا را بانک جهانی فاینانس می‌کند، اظهار داشت: نخستین و پرسودترین زمینه فعالیت در کنیا ملک و ساخت و ساز است.

وی افزود: نتیجه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور کنیا نشان داد که زمینه‌های بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در این کشور وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: یک نمایشگاه هم جمهوری اسلامی ایران در کنیا برگزار کرد که متوجه شدیم، کشور آفریقا آینده رو به رشدی دارد.

کشاورزقاسمی ادامه داد: بنابراین باید بدون حاشیه یک حضور پررنگی در کنیا داشته باشیم تا بتوانیم از فرصت‌های سرمایه‌گذاری آن به نحو احسن بهره‌برداری کنیم.

این مسؤول عنوان کرد: بخش خصوصی باید در این زمینه قوی عمل کند و با تکیه بر توانایی‌های خود در کشور کنیا مستقر شده و با سنجش فرصت‌های سرمایه گذاری اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین با اشاره به برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کنیا برای سرمایه‌گذاری تشریح کرد: کنیا دروازه ورودی شرق آفریقاست که با کشورهای اطراف خود یک بازار  250 میلیون نفری دارد که فرصت مغتنمی به شمار می‌رود.

کشاورزقاسمی عنوان کرد: در حوزه‌هایی همانند تولید انرژی خورشید، مصالح ساختمانی و موادغذایی فرصت‌های بسیار مناسبی در کنیا وجود دارد که اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین توانایی‌های خوبی برای بهره‌برداری از این فرصت‌ها در اختیار دارد.

وی بیان کرد: حوزه ساخت و ساز، نخستین و پرسودترین زمینه فعالیت در کشور کنیا به شمار می‌رود و بسیاری از پروژه‌های کشورهای آفریقا از سوی بانک جهانی فاینانس می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: کنیا در حوزه‌های آموزش و گردشگری هم فرصت‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارد زیرا مردم این کشور علاقه بسیاری به خصوص برای مسافرت به ایران دارند.

کشاورزقاسمی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی در کشور کنیا می‌تواند سودآور باشد، اضافه کرد: صنایع تبدیلی در کشور کنیا ضعیف بوده و از سوی دیگر میوه‌هایی همانند آناناس و انبه در کشور بسیار است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با این شرایط می‌توان از طریق استقرار صنایع تبدیلی در کشور کنیا درآمدزایی خوبی داشت.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین یادآور شد: می‌توان در زمینه صنایع تبدیلی برای تهیه آبمیوه و کنستانتره انبه و آناناس اقدامات خوبی در کشور کنیا انجام داد.

کشاورزقاسمی ادامه داد: کشور کنیا فاقد نفت و گاز است بنابراین تأمین سوخت این کشور توجیه اقتصادی بالایی دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه 6 هزار مگاوات برنامه آتی تولید نیروگاه‌های خورشیدی و آبی کنیا است، می‌توان سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این زمینه داشت.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: کشور کنیا سالانه 500 میلیون دلار واردات دارو دارد و از سوی دیگر داروهای ایرانی را بسیار قبول دارند بنابراین در این زمینه هم می‌توان سرمایه‌گذاری مطلوبی انجام داد.

کشاورزقاسمی گفت: محدودیت‌هایی هم برای سرمایه‌گذاری و حضور در کشور کنیا وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها حمل و نقل به دلیل مسافت بسیار و روان نبودن سیستم بانکی است که باید به فکر رفع این محدودیت‌ها باشیم زیرا این محدودیت‌ها قابل رفع است.

این مسؤول عنوان کرد: از سرمایه‌گذاران انتظار داریم که آبرومندانه و با قدرت بسیار در کشور کنیا حضور پیدا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: هزینه کارگر در کشور کنیا پایین است و محدودیت‌هایی که در قانون کار ایران داریم، در کشور کنیا وجود ندارد که این موضوعات هم از امتیازات سرمایه‌گذاری و فعالیت در کشور کنیا است.

کشاورزقاسمی افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با اتاق بازرگانی کنیا داشتیم و انتظار می‌رود به زودی هیأت‌هایی تجاری و بازرگانی از آفریقا به ایران سفر کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار