معاون استاندار وفرماندار ویژه گنبدکاووس:
معاون استاندار وفرماندار ویژه گنبدکاووس بازارهای ایران و روسیه، را ارزشمند دانست و راه رسیدن به این دو بازار را توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی دو کشور دانست و بر آن تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 09 March 2017
معاون استاندار وفرماندار ویژه گنبدکاووس بازارهای ایران و روسیه، را ارزشمند دانست و راه رسیدن به این دو بازار را توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی دو کشور دانست و بر آن تاکید کرد.

مهندس عبدالقدیر کریمی درنشست فعالان اقتصادی و تجار گنبدکاووس و شرق گلستان با رجب صفراف مشاور معاون رئیس مجلس روسیه، اظهار داشت: شهرستان گنبدکاووس با 145 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان به عنوان دروازه ورود کشورهای آسیای میانه محسوب می شود و ظرفیت های تولیدی فراوانی برای صادرات و توسعه روابط اقتصادی با روسیه دارد.

وی، تولیدات کشاورزی گندم جو کلزا، دام وطیور، صنایع دستی را از مهمترین ظرفیت های استان گلستان و گنبدکاووس برای صادرات و یا سرمایه گذاری برشمرد و افزود: یکی از ظرفیتهای مهم این شهرستان تولید مرغ است، که روسیه می تواند در خصوص ارتقاء تجهیزات و تکنولوژی در این بخش همکاری داشته باشد.

کریمی، سوارکاری، گردشگری و زیورآلات سنتی و فرش ترکمن را از دیگر ظرفیت های گنبدکاووس برای سرمایه گذاری دانست و اضافه کرد: این شهرستان که دومین شهرستان گلستان به تنهایی 50 درصد صادرات استان گلستان را در اختیار دارد، دارای گمرگ و خط ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان است.

وی خاطر نشان کرد: بزودی پایانه صادراتی صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: برای شناساندن ظرفیتهای استان گلستان بویژه گنبدکاووس بسته های فرهنگی و اقتصادی برای تجار و سرمایه گذاران دو کشور تهیه شود و مشابه کشور روسیه نشریه ای در ایران برای شناساندن ظرفیت ها به سرمایه گذاران روسی انتشار یابد.

وی با اشاره به توسعه روابط سیاسی دو کشور ایران و روسیه درسال های اخیر، تصریح کرد: مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، مردم روسیه را در کنار خود می دانند و می خواهند روابط و تعاملات خود را با این کشور افزایش دهند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین برلزوم فراهم کردن شرایط حضور تولیدکنندگان و تجار این شهرستان درنمایشگاه های تخصصی روسیه برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های تولیدی تاکید کرد و گفت: درصورت انجام سفر رئیس جمهوری به روسیه، حضور برخی نمایندگان مردم گلستان درمجلس شورای اسلامی در این سفر پیشنهاد می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: گنبدکاووس آمادگی میزبانی هیئت های اقتصادی کشورهای خارجی را دارد.

قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، اراز جان شمالی نایب رئیس و هوشنگ فندرسکی دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان نیز برضرورت توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این استان برای حضور در بازارهای روسیه و جذب سرمایه گذاران این کشور تاکید کردند. 

سفر رجب صفر اف مشاور معاون رئیس مجلس روسیه و رئیس مرکز مطالعات معاصر ایران در مسکو به استان گلستان چهار روزه است که در این سفر ضمن نشست با مسئولان ارشد استان و فعالان اقتصادی و بازدید از کارخانه ها و مناطق گردشگری قرار است از ظرفیت های گلستان، فیلم تهیه و در آینده به زبان روسی پخش شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار