رئیس اتحادیه دفاتر مشاوران املاک شهرستان اصفهان:
تابناک: رئیس اتحادیه دفاتر مشاوران املاک شهرستان اصفهان گفت: اینکه باید بتوانیم عرضه و تقاضای بازار مسکن را به سمت یکدیگر نزدیک کنیم و نزدیک شدن بازار عرضه و تقاضای مسکن ما را از یک دوره گذر کالای سرمایه‌ای به سمت کالای مصرفی می‌برد.
کد خبر: ۳۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 25 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسول جهانگیری با اشاره به اینکه بازار مسکن ما از ابتدای انقلاب تاکنون دوره‌های سینوسی را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: طی این مدت بازار مسکن دو یا سه سال در رکود قرار می‌‌گیرد و یک دوره 6‌ ماهه یا یک ساله با نوساناتی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین بازار مسکن پس از خروج از رکود با افزایش‌های نجومی و غیر‌منطقی مواجه می‌شود و این افزایش قیمت‌ها براساس تورم جامعه نیست، اضافه کرد: بازار مسکن به میزانی جذابیت سرمایه‌گذاری پیدا کرده که افراد غیر‌متخصص در بازار مسکن وارد می‌شوند.

رئیس اتحادیه دفاتر مشاوران املاک شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه برخی از افراد سرمایه‌های سرگردانی دارند که با سرمایه خود وارد بحث ساخت و ساز می‌شوند، تصریح کرد: بازار مسکن به میزانی کاذب است که زمانی که یک فرد غیر‌متخصص وارد این بازار می‌شود، حداقل 20 یا 25 درصد سود می‌برد و این عیب بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم عرضه و تقاضای بازار مسکن را به سمت یکدیگر نزدیک کنیم، ادامه داد: نزدیک شدن بازار عرضه و تقاضای مسکن ما را از یک دوره گذر کالای سرمایه‌ای به سمت کالای مصرفی می‌برد.

جهانگیری با بیان اینکه گذشت زمان برای افرادی که در بازار مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند، سبب کاهش قیمت برای این افراد نمی‌شود، تاکید کرد: فاصله بین عرضه و تقاضای بازار مسکن سبب شده است که جذابیت نگه داشتن و خواب سرمایه در بازار مسکن افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در برخی از شهرک‌ها با 40 یا 50 درصد آپارتمان خالی از سکونت مواجه هستیم، افزود: اگر عرضه و تقاضای بازار مسکن به سمت یکدیگر نزدیک شود، دیگر فردی زیر بار خواب سرمایه نمی‌رود.

رئیس اتحادیه دفاتر مشاوران املاک شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه دولت باید سمت و سویی برود و به صورتی برنامه‌ریزی کند که فاصله عرضه و تقاضا در بازار مسکن کاهش پیدا کند، گفت: کاهش جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن سبب می‌شود که افراد غیر‌متخصص در بحث ساخت و ساز وارد نشوند.

وی با بیان اینکه افرادی در بازار مسکن موفق هستند که بتواند در زمان ساخت و ساز مسکن از تخصص خود استفاده کنند و هزینه‌های تمام شده هزینه‌های مسکن را کاهش بدهند، اظهار کرد: کاهش هزینه‌های تمام شده مسکن سبب می‌شود که تنها افراد متخصص در این بازار فعالیت کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار