عضو شورای اسلامی اقبالیه:
عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه گفت: هفته درختکاری فرصت مغتنمی برای جلب مشارکت مردمی است تا بتوان به عنوان جزیی از کل، در راستای زیباسازی منظر شهری گام برداشت.
کد خبر: ۳۹۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، داود ملایی در مراسم طرح کاشت نهال که همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدمرتضی فاطمیان امام جمعه شهر اقبالیه، علی‌اکبر اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه، دانش‌آموزان و جمعی از مسؤولان شهری در منطقه جنگلبانی شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار داشت: کاشت درخت یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود فضای سبز شهری است.

وی افزود: دین مبین اسلام همواره تأکیدات فراوانی به این مهم داشته و درخت را نماد آبادانی و مظهر زندگی و موجب لطافت هوا و آسایش و رفاه انسان‌ها دانسته است.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه با تأکید بر اینکه کاشت درخت یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود فضای سبز شهری است، ادامه داد: هفته درختکاری فرصت مغتنمی برای جلب مشارکت مردمی است تا بتوان به عنوان جزیی از کل، در راستای زیباسازی منظر شهری و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین شهروندان عمل کرد.

ملایی تصریح کرد: درختانی که در این بوستان‌های شهر اقبالیه کاشته می‌شود برای ایجاد نشاط بین شهروندان و منطقه بسیار مؤثر است.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: درختان هم همانند فرزندان نیاز به مراقبت دارد تا رشد کند از همین رو شهروندان باید به رشد درختان کمک کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه با بیان اینکه حیات و زندگی مردم جامعه از برکت منابع طبیعی، درخت و سرسبزی است، یادآور شد: اگر درختان و مراتع تخریب شود، زندگی مردم جامعه نابود می‌شود بنابراین در همه حال به ویژه در هفته منابع طبیعی باید همیار طبیعت بوده و در کاشت درخت سهیم باشیم.

ملایی مطرح کرد: امروز بزرگ‌ترین وظیفه فرهنگ‌سازی در زمینه کاشت و نگهداری از درختان است که برای فرهنگ‌سازی این عمل باید از مدارس ابتدایی آغاز شود.

وی اضافه کرد: اگر بحث درخت و درختکاری را وظیفه یک نهاد آن هم شهرداری بدانیم این موضوع از عهده یک نهاد خارج است و باید مسؤولان تمام نهادها همکاری و همدلی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار