همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری صورت گرفت
همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری 300 اصله نهال در شهر اقبالیه کاشت شد.
کد خبر: ۳۹۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ 08 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، همزمان با فرارسیدن هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین پانزدهم اسفند ماه روز درختکاری مراسم طرح کاشت نهال ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدمرتضی فاطمیان امام جمعه شهر اقبالیه، علی‌اکبر اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه، دانش‌آموزان و جمعی از مسؤولان شهری در منطقه جنگلبانی شهر اقبالیه برگزار شد.

فرشاد نظری مسؤول واحد فضای سبز شهرداری شهر اقبالیه در این مراسم دعوت مردم جامعه به درختکاری و حفظ فضای سبز را از جمله وظایف مهم مسؤولان دانست و اظهار داشت: درختکاری نباید مختص به یک روز باشد بلکه همواره باید به این موضوع اهمیت ویژه داده شود.

وی با بیان اینکه تعداد 300 اصله نهال در منطقه جنگلبانی شهر اقبالیه کاشته شد، افزود: درختان علاوه بر اینکه موجب افزایش کیفیت هوا شده همچنین موجب کاهش آلودگی‌‌‌های زیست محیطی شده و اکسیژن هم تولید می‌کند.

مسؤول واحد فضای سبز شهرداری شهر اقبالیه با اشاره به اهمیت درختان ادامه داد: درختان کارکردهای زیبایی ‌شناختی دارد بنابراین تلاش کارکنان شهرداری شهر اقبالیه بر این است که کاشت درختان و توسعه فضای سبز را در اولویت کاری خود قرار دهد.

نظری تصریح کرد: حفاظت از درختان موجود اهمیت و ضرورت بیشتری نسبت به کاشت آن دارد و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای حفاظت از درختان در سطح شهر اقبالیه تلاش کنند.

وی با اشاره به نامگذاری پانزدهم اسفند ماه به عنوان روز درختکاری خاطرنشان کرد: با کاشت درختان سازگار با وضعیت جوی منطقه و شرایط آب و هوایی می‌توان محیط زیست با طراوت را به شهروندان اهدا کرد.
مسؤول واحد فضای سبز شهرداری شهر اقبالیه یادآور شد: با کاشت نهال و توجه به درختکاری در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ضمن تأمین بخشی از نیازهای زیست محیطی، فرهنگ‌سازی‌های لازم برای توجه به درختکاری و محافظت از درختان در طول سال انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار