کارشناس آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد:
کارشناس آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: بیشترین آسیب در حوادث چهارشنبه آخر سال برای تماشاگران است؛ کسانی که خود نقشی ندارند اما بیشترین آسیب را می‌بینند.
کد خبر: ۳۹۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 08 March 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، رضا تیموری در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس که در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد؛ اظهار کرد: معلمی شغل انبیاء است و معلمان سفیران علم، دانش و فرهنگ هستند . جایگاه معلم‌های ما در شرایطی که دشمنان می‌خواهند فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی ما را با فرهنگی ضد دین و ضد ایرانی و غیر بومی عوض کنند اهمیت دو چندان می‌یابد. امروز وظیفه معلمان خطیرتر از گذشته است.
وی با تقدیر از ابراز همدری ملت ایران به جامعه آتش‌نشان و خانواده شهدای حادثه پلاسکو، افزود: با این ابراز لطف و محبت‌های مردم انرژی مثبت گرفتیم.
کارشناس آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد:آتش‌نشانان مشهدی در حادثه برج سلمان گل کاشتند. تحمل ۶۰۰ درجه حرارت در برج سلمان کار آسانی نبود. آتش‌نشانان گفتند که جان خود را می‌دهیم و اجازه تحمیل حادثه سنگین و تلخ را نمی‌دهیم و ۵۰۰ نفر در این حادثه نجات یافتند. وی با اشاره به اینکه درجه حرارت در حادثه پلاسکو به 1000 درجه هم می‌رسید؛ گفت: غیرت آتش‌نشانان ما در نجات مردم بی‌نظیر بود.
تیموری با بیان اینکه قشر نوجوان و جوان سرشار از شور و هیجان هستند؛ تصریح کرد: باید این دو گروه سنی را کنترل کرده و در مسیر درست هدایت کنیم تا حداقل میزان تلفات را داشته‌ باشیم و یا تلفاتی نداشته باشیم.
کارشناس آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: نوجوانان و جوانان از کسانی که خطرساز هستند و به حفظ سلامت دیگران احترام نمی‌گذارند؛ دوری کنند.
تیموری با بیان اینکه بالکن‌ها، پشت‌بام‌ها، کف حیاط و انبارها محل مناسبی برای نگهداری مواد منفجره نیست؛ گفت: خودروهای پارک شده در مکان حادثه‌خیز نباشند تا با مشکل مواجه نشوند و حتی توصیه می‌کنیم که مردم پنجره‌ها را ببندند و پس از مراسم آتش را خاموش کنند.
وی افزود: سال گذشته ۱۱۰۰ تماس از ساعت ۱۷ تا ۲۲ داشتیم و ۳ مصدوم در مشهد داشتیم اما خوشبختانه فوتی نداشتیم و تعدادی از این مواد منفجره به سمت خودورها و کلاه آتش‌نشانان پرتاب شد.
کارشناس آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه مواد منفجره داخل دست و جیب به دلیل گرمایی که دارد منفجر می‌شوند؛ خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان مراقب باشد تا حادثه نبینند؛ همچنین در زمان حادثه به پناه‌گاه امن مراجعه کنند و در  فضای بسته قرار نگیرند تا حبس و گرفتار نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار