دكتر جهانگيري؛
معاون اول رييس جمهور با اشاره به استعدادها و ظرفيت هاي بي نظير استان ايلام در بخش هاي مختلف،‌ تاكيد كرد: اين استان از تمام مزيت هاي لازم براي توسعه برخوردار است و بايد با برنامه ريزي دقيق و مشاركت و پشتيباني همه دستگاه ها و افراد موثر در استان اين ظرفيت ها را به منصه ظهور نشاند.
کد خبر: ۳۹۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 08 March 2017
 وزارت نفت حتما در اين منطقه پيگير تكميل طرح هاي برداشت از ميادين مشترك به منظور تامين منافع مردم خواهد بود، همچنين پيگيري ايجاد و تكميل صنايع پتروشيمي در دستور كار قرار خواهد گرفت.


به گزارش تابناک ایلام ؛معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه مردم استان ايلام با همت و شجاعت در طول دوران دفاع مقدس از مرزهاي ميهن دفاع كرده و براي كشور و نظام آبرو خريدند،‌ اظهار داشت: با توجه به حضور افراد تحصيل كرده در استان  بايد گرد محروميت از استان ايلام زدوده شود.
 
رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي با بيان اينكه از اولويت هاي اقتصاد مقاومتي در حوزه انرژي تمركز بر منابع مشترك نفت و گاز است، گفت: وزارت نفت حتما در اين منطقه پيگير تكميل طرح هاي برداشت از ميادين مشترك به منظور تامين منافع مردم خواهد بود. همچنين پيگيري ايجاد و تكميل صنايع پتروشيمي در دستور كار قرار خواهد گرفت.

 دكتر جهانگيري با اشاره به مزيت هاي استان ايلام در بحث آب و خاك و وجود بستر مناسب براي توسعه كشاورزي،‌ اظهار داشت: كشت و زراعت در 50 هزار هكتار از اراضي استان كه منجر به اشتغالزايي نيز مي شود جزو اولويت هاست و با توجه به تعهد قانوني دولت به رهبر معظم انقلاب در اين خصوص،‌ اين كار با جديت در سال آينده پيگيري خواهد شد.


وي به موضوع اربعين و سفر ميليون ها زاير به كشور عراق از مرزهاي اين استان اشاره كرد و افزود: تكميل جاده ايلام – مهران به منظور خدمت رساني به زايران جزو اولويت هاي دولت است و تلاش خواهيم كرد تا اربعين سال آينده اين جاده به اتمام برسد.

دكتر جهانگيري در پايان با تاكيد بر اينكه استان ايلام بر اساس برنامه در يك دوره چندساله و احداث زير ساخت ها نظير راه آهن خواهد توانست به يكي از استان هاي توسعه يافته كشور مبدل شود،‌ تصريح كرد: با توجه به مهار آبهاي مرزي ،‌ اين استان مي تواند به مركزي براي صنايعي كه به آب فراوان نياز دارند ،‌ تبديل شود.

پيش از سخنان معاون اول رييس جمهور استاندار ايلام گزارشي از مسايل و فرصت هاي استان در حوزه طرح هاي صنعتي،‌ كشاورزي،‌ راه هاي مواصلاتي و انرژي ارايه كرد.

همچنين نمايندگان استان ايلام بطور جداگانه موضوعاتي نظير تكميل طرح هاي نيمه تمام، بيكاري،‌ ساماندهي گذرگاه ها و خطوط حمل و نقل ، مسايل مرزي و پرداخت مطالبات پيمانكاران را مطرح و خواستار اهتمام بيشتر دولت به اين مسايل شدند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار