مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: کمک هزینه جهیزیه به شش هزار و 604 نفر با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان مدد جویان پرداخت شده است.
کد خبر: ۳۹۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 07 March 2017
 
جاسم محمدی فارسانی مدیر کل کمیته امداد استان لرستان عصرامروز در دیدار کارکنان کمیته امداد استان لرستان با نماینده ولی فقیه در لرستان که در بیت نماینده ولی فقیه برگزار شد گفت:  اشتغال مددجویان کمیته امداد به دنبال اشتغال شرکت و کارخانه نیستند بلکه  به دنبال حوزه مشاغل خانگی و در مشاغل خرد فعالیت های خود را انجام میدهند.
  
فارسانی با اشاره به  فعالیت ناظران برای اجرای طرح های خودکفایی مددجویان افزود: بیش از 90 درصد از تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی به خرد تبدیل می شوند. 
مدیر کل کمیته امداد استان لرستان گفت:  بیش از 42 هزار زن سرپرست خانوار ازخدمات  کمیته امداد استان لرستان استفاده می کنند. 
این مسئول یاد آور شد: انشالله ما بتوانیم 20 هزار شغل در 30هکتار زمین برای ورود به کشت گیاهان دارویی و گلخانه ای و دامداری در استان داشته باشیم.
  محمدی فارسانی تصریح کرد: کمیته امداد استان لرستان به فعالیت های در حوزه معنوی  توانسته است امسال هزار و 30 نفر از مددجویان استان لرستان در پیاده روی اربعین حسینی فرستاد.   
فارسانی افزود: ماهانه بالغ بر چهار میلیارد و 100 میلیون تومان مستمری به مددجویان لرستانی پرداخت می شود، و امسال بر اساس اعلام برنامه پنجم ما باید 10 درصد از خانواده های تحت پوشش را از طریق توانمند سازی خارج می کردیم که این کار صورت گرفت وهفت تا هشت هزار خانواده از تحت پوشش امداد خارج شد که اینها فقط مستمری نمی گیرند اما سایر خدمات به آنها ارائه  داده می شود.
  وی در راجع به  تامین جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد یاد آور شد: درسال گذشته سه هزار و 500 نفردر نوبت  جهیزیه بودند که از سال 90 تا 94 کمک هزینه جهیزیه نگرفته بودند اما خوشبختانه توانسته ایم  تا به امروز کمک هزینه جهیزیه به شش هزار و 604 نفر با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان به آنها  پرداخت شده است و هزار و 300 جهیزیه با کمک موسسه خیریه حضرت رقیه (س)  را تامین کردیم
فارسانی  گفت: کمیته امداد استان لرستان به هر خانواده نزدیک به شش میلیون جهیزیه  با تولید داخل اهدا کرده است،: که در پایان سال جاری در استان هیچ نوع عروسی در نوبت کمک جهیزیه نخواهد شد.
  وی  خاطر نشان کرد: پیگیری برنامه سو تغذیه چهار هزار کودک زیر شش سال را یکی دیگر از برنامه های صورت گرفته این نهاد بوده است وامسال  دو هزار خانه روستایی لوله کشی گاز بهره مند شدند  و امیدواریم در این مسیر با سرعت بیشتری پیش برویم .
مدیر کل کمیته امداد استان لرستان اعنوان داشت:  کمیته امداد استان لرستان امسال بالغ بر35 میلیارد کسب در آمد داشته است که بخش عمده ای  ازاین در آمد صرف  اکرام، صدقات و سر فصل های دیگر جشن عاطفه ها و نیکوکاری شده است. 


منبع: آساره خبر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار