استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان اصفهان گفت: این استان آماده افزایش تعاملات گسترده و انتقال تجربیات با سازمان همکاری اقتصادی ۸ کشور اسلامی در حال توسعه(D۸) است.
کد خبر: ۳۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 25 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی 8 کشور اسلامی در حال توسعه (D8) با اشاره به ظرفیت‌های بالای اصفهان در زمینه‌های توریسم و گردشگری اظهار داشت: در 1.5 سال گذشته بالغ بر 90 هیئت سیاسی بلند‌پایه به اصفهان سفر کردند و تمام این هیئت‌ها عنوان کردند که برای افزایش تعاملات و ارتباطات منتظر حل مسائل هسته‌ای کشور با گروه 1 + 5 هستند.

وی با بیان اینکه در این مدت بالغ بر50 هیئت و گروه بازرگانی به اصفهان سفر کرده‌اند، افزود: ورود گردشگران به استان اصفهان در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 2.5 برابر رشد داشته است.

استاندار اصفهان بیان کرد: بخشی از توسعه صنعت گردشگری به شرایط عمومی کشور بازمی‌گردد، ولی بخشی از آن نیز به شرایط خود استان‌ها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان تنها و نخستین استانی بوده که سند آمایش سرزمین در برش استانی آن تدوین شده، تصریح کرد: در این سند، توسعه و پیشرفت استان اصفهان بر روی 3 محور در نظر گرفته شده است.

زرگرپور گفت: محور علم و فناوری به دلیل ظرفیت بالای اصفهان در زمینه‌های صنعتی و دانشگاهی بوده و می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد کریدور علم و فناوری در استان اصفهان باشد.

وی گردشگری و هنر و فرهنگ را از دیگر محور‌های توسعه استان اصفهان برشمرد و خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت‌های فراوانی در زمینه گردشگری دارد ولی با کمبود برخی از زیرساخت‌ها از جمله هتل مواجه بوده، که در این راستا فعالیت‌های خوبی در زمینه افزایش تخت‌های اقامتی صورت گرفته که از 12 هزار و 500 تخت به حدود 16 هزار تخت افزایش یافته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه توریسم اصفهان، توریسم فرهنگی بوده، اظهار داشت: فرهنگ توریسم‌پذیری باید در استان اصفهان نهادینه شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های این استان، اصفهان آماده تعاملات گسترده و انتقال تجربیات با کشورهای D8 است.

جمهوری اسلامی ایران سبب رونق سازمان D8 شد

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی 8 کشور اسلامی در حال توسعه (D8) در این دیدار گفت: این سازمان با پیشنهاد مرحوم نجم‌الدین اربکان و با هدف همکاری‌های مشترک بین کشورهای بزرگ اسلامی تشکیل شد.

سید علی محمد موسوی با بیان اینکه پس از اجلاس سران کشورهای اسلامی در ایران و سپس در اندونزی و مالزی، سازمان جان تازه‌ای گرفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران سبب رونق این سازمان شد.

وی بیان کرد: در 20 زمینه اقتصادی تصمیمات خوبی گرفته شده که در اجلاس مالزی اولویت‌بندی این تصمیمات صورت گرفته و در این راستا 6 زمینه کاری اولویت قرار داده شد که از آن‌ها می‌توان به تجارت، صنعت، کشاورزی، انرژی، توریسم و حمل نقل اشاره کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی 8 کشور اسلامی در حال توسعه با اشاره به اینکه در زمینه تجارت در حال حاضر بالغ بر 140 میلیارد دلار حجم مبادلات تجاری کشورهای D8بوده، تصریح کرد: در زمینه صنعت، پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و باید حجم مبادلات به میزان 4 صد میلیارد دلار افزایش یابد.

موسوی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی و به ویژه تهیه بذر و کیفیت بخشی به محصولات همکاری‌های خوبی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در زمینه‌های حمل و نقل هوائی نیز توفیقاتی حاصل شده، ولی درباره حمل و نقل ریلی و جاده‌ای سازمان نتوانسته موفق عمل کند.

وی اظهار داشت: در زمینه توریسم پیشرفت‌های خوب و چشمگیری صورت گرفته و گرچه ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب همچنان عقب هستیم.

دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی 8 کشور اسلامی در حال توسعه به موفقیت برخی کشورها در زمینه توریسم اشاره کرد و افزود:‌ در این راستا سازمان D8 تمایل دارد فرصتی را فراهم کند که کشورها از تجربیات هم در زمینه‌های گردشگری و توریسم استفاده کنند.

وی افزود: در بخش هوانوردی پیشنهاد این سازمان این بوده که توریسم‌های مذهبی اندونزی و مالزی در سفر حج توقفی را در اصفهان داشته باشند.

موسوی بیان کرد: سازمان همکاری اقتصادی 8 کشور اسلامی در حال توسعه (D8) در صدد تأسیس دانشگاه بین‌المللی است.

به گزارش تسنیم، گروه 8 کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه 8D، گروهی اقتصادی متشکل از 8 کشور در حال توسعه اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه بوده و مقر این سازمان در شهر استانبول است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار