تابناک: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در 10 ماهه نخست امسال،شاهد ۳۱ هزار و ۴۱۹ ازدواج و ۷ هزار و ۴۴۳ طلاق بوده است، این آمار به معنای این بوده که ثمره ی هر 4 ازدواج، 1 طلاق است.
کد خبر: ۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷ 09 February 2015

به گزارش تابناک، اصفهان باتوجه به برخورداری از یک بافت سنتی و مذهبی کمتر از شهرهای با معضلات و مشکلات اجتماعی از جمله طلاق رو به رو بوده است.در چند سال اخیر با افزایش مشکلات اجتماعی نمودار طلاق افزایش پیدا کرده است به گونه ای در چند سال گذشته تعداد طلاق ها افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان خبر از ۷ هزار و ۴۴۳ طلاق در استان می دهد كه ۷ هزار و ۲۶۵ مورد در مناطق شهري و ۱۷۸ مورد در مناطق روستايي بوده است.

در مناطق شهری همواره مشکلاتی بسیاری سبب ایجاد طلاق می شود اما تعداد 178 طلاق نیز در روستاهای استان آمار خوبی نیست چرا که در قدیم الایام بافت زندگی و سبک زندگی مردم روستا اجازه به وجود آمدن چنین مسائلی را نمی داد.

کارشناسان همواره مشکلاتی از قبیل نداشت شناخت مناسب طرفین از یکدیگر، نداشتن خصوصیات و ویژگی ها شخصیتی و رفتاری مشترک، مهاجرت از استان های همجوار، عدم وجود تفاهم، دخالت خانواده ها، مشکلات اقتصادی و ماهواره ها را از عوامل افزایش طلاق در جامعه نام می برند.

گفتنی است که در 10 ماهه نخست امسال، ۳۱ هزار و ۴۱۹ ازدواج شامل ۳۰ هزار و ۹۵ شهري و يك هزار و ۳۲۴ روستايي در استان اصفهان به ثبت رسيده که این آمار به معنای این بوده که نسبت طلاق به ازدواج ، یک به چهار است.

این مسئله زنگ خطری برای مسئولان و فعالان فرهنگی است چرا که در گذشته نه تنها نسبت ازدواج به طلاق بیشتر بود بلکه در سطح جوامع روستایی نیز این تعداد طلاق وجود نداشت. آمار ها حاکی از این است که با وجود افزایش آمار طلاق در سطح جامعه، آمار ازدواج رو به کاهش است و آیا نباید فکر و راهکار عملی برای اصلاح سبک زندگی نوجوانان و جوانان جامعه شود؟
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار