محمدعلی نجفی عصر یکشنبه در همایش نکوداشت مادر شهیدان قدرت الله، محمود و محمد یوسفی و پاسداشت یاد و خاطره شهدای بخش مرکزی شهرستان رشت با اشاره به جانفشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: امروز هرچه آنچه داریم مرهون خانواده شهدا و ایثارگران است.
کد خبر: ۳۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 25 May 2015
به گزارش تابناک گیلان ، محمدعلی نجفی عصر یکشنبه در همایش نکوداشت مادر شهیدان قدرت الله، محمود و محمد یوسفی و پاسداشت یاد و خاطره شهدای بخش مرکزی شهرستان رشت با اشاره به جانفشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس افزود: امروز هرچه آنچه داریم مرهون خانواده شهدا و ایثارگران است.

وی با اشاره به تأکیدات امام راحل در خصوص تکریم خانواده های معظم شهدا و حضور خاضعانه رهبری و رییس جمهوری در برابر این خانواده ها ادامه داد: ارج گذاری به شهدای گرانقدر از وظایف خادمان ملت است.

وی سرکشی از خانواده معظم شهدا را از وظایف مسوولان دانست و گفت: حضور در منزل شهدا و ایثارگران موجب احساس غرور در خدمتگزاران ملت می شود.

استاندار گیلان همچنین بر حل مشکلات اقتصادی با تکیه بر پتانسیل داخلی تأکید کرد و گفت: معتقدیم با اقتصاد مقاومتی و تکیه به تولیدات داخلی، مشکلات اقتصادی در کنار همدلی برطرف خواهد شد.

نجفی آزادسازی خرمشهر را ثمره وحدت و همدلی بین مردم و نیروهای نظامی دانست و افزود: در روزهای جنگ تحمیلی، با وحدت، زمینه پیروزی ملت ایران در مقابل اراده دنیا و نیز آزادسازی خرمشهر فراهم شد.

در ادامه این مراسم با اهدای لوح تقدیر از مادر شهیدان یوسفی به عنوان اسوه ایثار و از خودگذشتگی تجلیل به عمل آمد.

استان گیلان هشت هزار شهید و نزدیک به 22 هزار جانباز و ایثارگر دارد.

سوم خردادماه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس در تقویم کشور به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

عملیات بیت المقدس به عنوان برجسته ترین عملیات پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تاریخ نظامی هشت سال دفاع مقدس ثبت شده که در این عملیات، بخشی از حساس ترین مناطق خوزستان و خرمشهر آزادسازی شد و ضربه ای سهمگین و کمرشکن به توان رزمی و جنگ طلبی های دشمن مهاجم وارد آمد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار