بهمن آبادیها که برای گرم نگه داشتن خانه مجبور به خرید نفت بودند در حالی که خط گاز با آنها 50 متر فاصله داشت.
کد خبر: ۳۸۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ 05 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛  سرانجام جنگ سرد بین میراث فرهنگی و مردم منطقه بهمن آباد دره شهر بعد از هفت سال به پایان رسید.

این منطقه به دلیل همجواری با شهر تاریخی سیمره و منع قانونی حفاری حریم اماکن تاریخی از نعمت خدمات شهری بخصوص گاز محروم بودند و همین مسئله باعث دسته و پنجه نرم کردن 80 خانوار این منطقه با غول سرما شده بود.

 بهمن آبادیها که  برای گرم نگه داشتن خانه مجبور به خرید نفت بودند در حالی که خط گاز با آنها 50 متر فاصله داشت.

درست زمانی که مردم این روستا از اجرای این پروژه مایوس و آن را  بیشتر شبیه آرزو می دانستند "خیراله گراوند" فرماندار سابق دره شهر با نقض ممنوعیت حفاری در این منطقه اواخر سال 93 دستور به گازکشی ونصب علمک درب منازل بهمن آبادیها کرد تا موجی از شادی مردم این منطقه را فرا گیرد.

اما این پایان ماجرا نبود، میراث فرهنگی نیز که بهمن اباد را مانعی بزرگ بر سر راه ثبت جهانی شهر تاریخی سیمره می دید بیکار ننشست و با ارسال نامه ای به شرکت گاز هرگونه گازرسانی به این منطقه را ممنوع اعلام کرد تا لبخند شادی بر چهره مردم بهمن اباد محو شود.

 

اعتراضات و شکایت مردم نیز راه بجای نمی برد و مرغ میراث فرهنگی هم چنان یکپا داشت تا بهمن ابادیها امسال را نیز با سرما و بوی نفت سر کنند.

بعد از انتخابات مجلس و روی کار آمدن "شادمهر کاظم زاده" بعنوان منتخب مردم حوزه جنوبی پیگیریها اغاز شد بطوریکه وی یکی از اولویتهای خودرا رفع مشکل گاز این منطقه اعلام کرد.

از سوی دیگر نیز "علی اکبر شفیع زاده" فرماندار جدید دره شهر جلسات متعددی  برای رفع این مشکل برگزار کرد تا همچنان گازکشی این منطقه بعنوان موضوع و مطالبه مهم در مرکز استان باشد.

سرانجام بعد از هفت سال با پیگیریهای انجام شده فرماندار، نماینده حوزه انتخابیه دهلزان و موافقت استاندار اسفند 95 طلسم گاز کشی این روستا شکست و ارزوی هفت ساله بهمن ابادیها محقق شد.

هم اکنون این منطقه گاز تا تامین اعتبار و خرید منازل انها توسط میراث فرهنگی از نعمت گاز برخوردار شده اند./م

سیمره خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار