معاون امور اقتصادی استاندار قزوین عنوان کرد
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: طبق توافق باغداران پیش‌بینی شده تا 60 میلیار تومان برای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری کشمش وارد شود که بانک کشاورزی در این زمینه همکاری خواهد کرد.
کد خبر: ۳۸۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 04 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در ستاد پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور در بخش کشاورزی با اشاره به بحث مصوبات در زمینه کشمش اظهار کرد:  آمار قابل اتکا و استناد در میزان کشمش تولیدی استان مربوط به سطح زیر کشت انگور در باغات است.

وی با اشاره به بیش از ۳۰ هزار هکتار باغات انگور در استان افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت باغات انگور بیمه شده در استان ۲۲ تا ۲۵ هزار هکتار می‌باشد و مابقی آن بیمه نشده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه گفت: قرار شد آمار مربوط به سطح زیر کشت بیمه شده را مبنای میزان برداشت در آینده قرار دهیم.

این مسوول توضیح داد: برداشت ۵ هزار و ۲۵۰ کیلوگرم کشمش برای هر هکتار پیش‌بینی شده است.

حبیبی اضافه کرد: به ازای هر تن کشمش ۵ هزار ریال یارانه پرداخت می‌شود.

وی افزود: طبق توافق باغداران پیش بینی شده تا ۶۰ میلیار تومان برای سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری کشمش وارد شود که بانک کشاورزی در این زمینه همکاری خواهد کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: دولت خرید تضمینی کشمش با قیمت ۲ هزار و ۷۰۰ تومان در سال را مطرح کرده که هنوز به تصویب نرسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار