کد خبر: ۳۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۸ 25 May 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:رئیس اورژانس فارس با اشاره به انجام اولین پرواز شبانه بالگرد در کشور، گفت: برای نخستین بار در کشور ساعتی پیش اولین پرواز امدادی اورژانس توسط گروه پروازی و استاد خلبان سپاه فجر استان فارس انجام شد.

محمد رضا عالی منش افزود: با توجه به اینکه فارس در کشور به عنوان یک استان حادثه خیز مطرح است و در گذشته تعدادی از ماموریت ها در شب باید انجام می شد که به دلیل یکسری محدودیت انجام نشد، رسیدن به این توانایی برای استان لازم بود.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این اورژانس هوایی و تجهیز کامل این بالگرد توانستیم چنین عملیاتی را با موفقیت انجام دهیم.

رئیس مرکز اورژانس فارس ادامه داد: این آمادگی را داریم که ماموریت های امدادی در شب برای اعزام به مراکز درمانی را انجام دهیم و امیدوارم در آینده بتوانیم تعداد ماموریت های شبانه را افزایش دهیم.

عالی منش تصریح کرد: اورژانس هوایی فارس دومین در کشور بود که در زمان روشنایی هوا ماموریت انجام می داد اما امروز با بهره گیری از گروه پروازی سپاه استان این ماموریت ها را ارتقاء دادیم.

وی در خصوص انجام این ماموریت نیز یادآور شد: گروه امدادی اورژانس سپاه فجر استان فارس که توسط استاد خلبان پرواز "حجت الله خرم دشتی" یک بیمار را از شهرستان سروستان در مدت زمان کمتر از ۲۰ دقیقه با ارتفاع پروازی شش هزار پا به شیراز منتقل و در مجتمع ولایت فرود آمد و از آنجا به یکی از مراکز درمانی انتقال داده شد.

در ادامه استاد خلبان اورژانس هوایی سپاه فجر استان فارس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: خوشبختانه سپاه فجر فارس با برخورداری از نیروهای متخصص و گروه های پروازی قادر است که ماموریت های خاص را انجام دهد که در تاریخ هوانوردی کشور بی سابقه بوده و برای اولین بار انجام شده است.

حجت الله خرم دشتی افزود: قبلا در زمان اندک چنین ماموریتی انجام شده بود اما جای خوشبختی است که توان سپاه فجر استان فارس در حدی است که توانست با استفاده از نیروهای متخصص در سالروز آزاد سازی خرمشهر چنین ماموریتی را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار