اهالی شهر مشگین شهر و بویژه ساکنین خیابان اکبرلو در روزهای اخیر شاهد خلق آثار هنری از درختان خشکده است که روحی تازه در این خیابان بوجود آورده است.
کد خبر: ۳۸۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 04 March 2017

تابناک اردبیل: درخت‌ها اینجا و آنجای شهر خشک می‌شوند، عمرشان به پایان می‌رسد و به هیزم و در و پنجره تبدیل می‌شوند.

اما اگر از آنها مجسمه‌هایی ساخته شود، تولدی دوباره پیدا می‌کنند، حیاتشان تداوم می‌یابد و موجب زیبایی شهر می‌شوند. به این ترتیب می‌شود در آرامش بخشیدن به روح ناآرام این شهر قدم مؤثری برداشت.

اهالی شهر مشگین شهر و بویژه ساکنین خیابان اکبرلو در روزهای اخیر شاهد خلق آثار هنری از درختان خشکده است که روحی تازه در این خیابان بوجود آورده.

یکی از نکات جالب توجه در جریان ساخت این تندیس‌های چوبی،استقبال گسترده مردم، ساکنان و رهگذرانی است که توجه بسیاری به مراحل ساخت مجسمه‌ها نشان می‌دهند. نگاه مشتاق و سوالات کنجکاوانه در کنار ابراز علاقه و قدردانی از هنرمندانی که جلوه بصری خوشایندی به شهر می‌بخشند نمایشگر آثار مثبتی است که به همت مسئولان و هنر و خلاقیت هنرمندان در حال رخ دادن است.

یکی از رهگذران در گفت و گو با ما ضمن ابراز خرسندی از این موضوع می‌گوید: زندگی کردن در شهری زیبا و مدرن خواست من و همه شهروندانی است که به اموال جمعی و اصول و قواعد زندگی شهری احترام می‌گذارند. فرید کیانی پور اضافه می‌کند: امیدوارم این حرکت خوب و ارزشمند به سایر نقاط شهر نیز گسترش یابد تا شهروندان بیشتری بتوانند از این جلوه‌های هنری بهره مند شوند.

شهروند دیگری که خود را از طرفداران پروپاقرص محیط زیست می‌داند می‌گوید: همیشه وقتی با منظره درختی خشک روبه رو می‌شدم تاسف بسیاری می‌خوردم و بی توجهی و سهل انگاری افرادی که مسئول نگهداری از درختان بودند را به باد انتقاد می‌گرفتم. وی ادامه می‌دهد: با دیدن صحنه تلاش هنرمندان برای تبدیل درختان خشک به آثار هنری ماندگار و زیبا بسیار خوشحال شدم و هنر ثابت کرد که درخت هرگز نمی‌میرد.

ضرورت نگاه مسئولانه به مبلمان شهری

شهردار مشگین شهر در این مورد می گوید: زیبا سازی و خلق آثار از درختان خشک شده تنها یک ایده بوده که با هزینه بسیار کمتر می توان روح و هنر را در خیابان های این شهر زنده کرد. مسعود خیرجو می گوید: برای اولین بار است که ما چنین طرحی را در مشگین شهر به اجرا در می‌آوریم و تاکنون نیز کار موفقی بوده است.

وی ادامه می‌دهد: تاکنون بازخورد خوب و مثبتی از طرف شهروندان مواجه شده ایم و با برنامه ریزی صورت گرفته قصد داریم که این طرح را در برخی خیابانها نیز اجرا کنیم.

شهردار مشگین شهر گفت: این طرح با مشارکت شهروندان و هنرمندان آغاز و قصد داریم تنه های خشک شده درختان سطح شهر را با استفاده از تجارب و خلاقیت های هنرمندان و ارائه ایده های متفاوت تنوع بهتری به فضای سبز شهری بدهیم.

مسعود خیرجو با تشکر از هنرنمایی مهندس فرزانه در پیکر تراشی درختان اظهار داشت: هنرمندان جایگاه ویژه ای در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری دارند و این اقدامات باید ارج نهاده شوند لذا ما با تشکیل کارگروه فرهنگی در نظر داریم ارزش های والای این قشر از جامعه را که در خلق آثار هنری نقش بسزایی دارند از پتانسیل های آنها در پیشبرد اهداف نشاط و شادابی جامعه و محیط به نحو مطلوبتری استفاده نماییم.

وی تصریح کرد: شهرداری با حمایت از هنرمندان بومی و عقد قرارداد در نظر دارد ضمن ایجاد فضای مناسب شهری از تفکرات هنرمندان استفاده نموده و در اجرای طرح های مختلف خصوصاً پیکرتراشی درختان خشک شده بسترهایی را فراهم نماید که شهروندان احساس تنوع در محیط و مجموعه سکونت خود داشته باشند.

خیرجو در ادامه از کلیه هنرمندان در عرصه های مختلف هنری خواست با ارائه ایده های خود شهرداری را در اجرای بهتر برنامه ها یاری نموده و نقش خود را در مشارکت و همکاری و ساختن شهری زیبا یاری رسانند.

شهردار مشگین شهر در پایان با اشاره به طراحی سفره هفت از کلیه هنرمندان خواست چنانچه ایده و یا طرحی در این زمینه داشته باشند در سامانه ایده های شهرداری ثبت تا بعد از بررسی در کمیته فرهنگی شهرداری کار اجرایی آن شروع گردد.

گزارش :صادق پارسا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار