مه‌لقا جامه بزرگ در نشست کتاب‌خوان با موضوع «اسوه‌های فاطمی» به معرفی کتاب «خواهر طاهره» نوشته رضا رئیسی پرداخت و گفت: این کتاب خاطرات مرحومه دباغ است که در سال ۹۳ به چاپ سوم رسید و 2 هزار نسخه از آن منتشر شد و به سه بخش قبل از هجرت، حین هجرت و بعد از هجرت مرحومه حدید چی تقسیم می‌شود.
کد خبر: ۳۸۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 02 March 2017
نشست ویژه کتابخوان با عنوان «اسوه‌های فاطمی» و با محوریت معرفی مرحومه مرضیه حدیدچی(دباغ) در همدان برگزار شد.

به گزارش تسنیم؛ نشست کتابخوان با موضوع «اسوه‌های فاطمی»و با محوریت معرفی مرحومه مرضیه حدیدچی(دباغ)در تالار فجر همدان و به همت نهاد کتابخانه‌های استان و همکاری اداره کل امور بانوان استانداری برگزار شد.

در این نشست مسئولان استانی، خانواده مرحومه دباغ رضوانه و ریحانه دباغ دختران مرحومه حدیدچی (دباغ) و علاقمندان به مطالعه برگزار شد.

پخش کلیپی از شخصیت مرحومه دباغ، خاطره گویی رضوانه دباغ دختر مرحومه حدیدچی(دباغ)، معرفی کتاب‌های مختلفی از مرحومه حدیدچی توسط 3 شخصیت، مه‌لقا جامه‌بزرگ از جمله شخصیت‌‌های معروف و ورزشی استان، طاهره افشین‌زاد مدرس و رئیس حوزه علمیه الزهرا و فاطمه ستاری نوید مدرس دانشگاه و مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) انجام شد.

رضوانه دباغ دختر مرحومه حدیدچی(دباغ) اظهار داشت: نام مادرم را مرضیه نهادند تا مرضی خداوند قرار گیرد و خلقیات رفتاری مادرم در کتاب آمده و او یک شخصیت الهی بود.

مه‌لقا جامه‌بزرگ نیز به معرفی کتاب «خواهر طاهره» نوشته رضا رئیسی پرداخت و گفت: این کتاب خاطرات مرحومه دباغ است که در سال 93 به چاپ سوم رسید و 2 هزار نسخه از آن منتشر شد و به سه بخش قبل از هجرت، حین هجرت و بعد از هجرت مرحومه حدیدچی تقسیم می‌شود.

جامه بزرگ عنوان کرد: لحظه لحظه کتاب گوشه‌ای از فداکاری این مرحومه است که داستان آن به روایتی ساده و در کمال صداقت نگاشته شده است، ضمن اینکه این کتاب در مورد تلاش افرادی است که از هر چیزی گذشتند تا به هدف نهایی برسند و بر این اساس می‌تواند الگوی خوبی برای جوانان و بانوان باشد.

وی افزود: کتاب نشان می‌دهد که دیانت، سیاست و عینیت همیشه باهم هستند و ثابت می‌کند که زن محدودیت نیست چرا که مرحومه حدیدیچی با وجود هشت فرزند و اداره زندگی توانست در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشته باشد.

در پایان این مراسم از سه معرف کتاب مرحوم حدیدچی و دختران آن مرحومه تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار