آقایان اتاق به عمل کار برآید، به سخندانی نیست!
تابناک: یکی از شعار های انتخاباتی اغلب اعضا فعلی اتاق بازرگانی حمایت از ظرفیت جوانان و به کارگیری آن ها بوده که از زمان تشکیل اتاق جدید، اقدام عملی در راستای آن صورت نگرفته و به نوعی در دستور کار قرار نگرفته است.
کد خبر: ۳۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 24 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، قبل از برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی در اسفند ماه گذشته کاندیدا های حاضر تأکیدات بسیاری داشتند که در طرح ها و برنامه های مختلف خود از ظرفیت مناسب جوانان و ایده های آن ها استفاده می کنند.خیلی از این افراد نیز با همین قول ها توسط بازرگانان انتخاب شدند اما تاکنون پس از گذشت زمانی حدود 3 ماه اتفاق خاصی در این راستای این قول ها رخ نداده است.

با این وجود هنوز هم روسا و مسئولین اتاق بازرگانی، در مصاحبه های خود تنها به ظرفیت جوانان و اینکه حضور آن ها در اتاق بازرگانی در حل مسائل ضروری است اشاره می کنند، اما اقدام عملی برای به کارگیری ظرفیت نیروهای جوان دیده نشده است.

به طور مثال، در چند روز گذشته محمد گوهریان، دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان در گفت‌وگو ایسنا با بیان اینکه حضور جوانان در اتاق بازرگانی در رسیدن به اهداف موثر است، گفت: حضور جوانان در اتاق بازرگانی در حل مسائل ضروری است.

گوهریان پیرامون برنامه‌های آتی اتاق بازرگانی استان اصفهان اظهار کرد: جایگزینی عبارت "می‌شود" با "شد" باید یکی از نوآوری‌های این دوره از اتاق بازرگانی باشد.

وی با بیان اینکه همه فعالیت‌های اتاق را منعکس خواهیم کرد، افزود: پیشنویس برنامه‌های آینده اتاق بازرگانی تا 31 اردیبهشت ماه، در دسترس همه اعضا و علاقمندان قرار خواهد گرفت. پس از آن به مدت یک هفته نظرات دریافت و بررسی می‌شود و در نهایت با تایید هیئت رئیسه برنامه‌ها شروع خواهد شد.

دبیر کل اتاق بازرگانی با اشاره به تشکیل اتاق جوانان اضافه کرد: در مورد تشکیل اتاق بازرگانی جوانان شنیده‌ام؛ اتاق جوانان در بیشتر کشورها مستقل و در ساختار اتاق‌های بازرگانی تعریف می‌شود و در این خصوص در حال بررسی هستیم.

گوهریان ادامه داد: در حال شکل دهی نظام تسهیلگری هستیم که هدف اصلی این نظام جوانان است.

وی خاطر نشان کرد: جوانان در اتاق بازرگانی می‌توانند در رسیدن به اهداف موثر واقع شوند و این خیزش جدید در حوزه جوانان، تنها با همراهی این قشر از جامعه ممکن است و حضور جوانان در اتاق بازرگانی در حل مسائل ضروری است.

دبیر کل اتاق بازرگانی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر استقبال جوانان از برنامه‌های اتاق بازرگانی و حضور در فعالیت‌های اقتصادی چگونه است؟ اظهار کرد: فرصت دهید هنوز کاری نکرده‌ایم.

گوهریان پیرامون مشکلات موجود در اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: مشکلی وجود ندارد، مسائلی است که یک به یک و با صبر، دقت و درایت رفع می‌شود. البته شخصا تعریفی از جوان دارم که خیلی با تعاریف متعارف مشابهت ندارد.

وی تعریفی جدید از جوان ارایه داد و اظهار کرد: به نظر من عیار جوانی به توانایی پذیرش اشتباه و جبران آن است و هر فردی بیشتر توانایی پذیرش خطاهای خود را داشته باشد، جوان‌تر است. جوان آن است که از صمیم قلب اشتباه خود را می‌پذیرد و به راحتی می‌گوید "متاسفم"، "اشتباه کردم"، "مرا ببخشید"، "جبران می کنم".

با وجود همه این تأکیدات، جوانان بیش از اینکه نیاز به بیان این ظرفیت ها و پتانسیل های مناسب داشته باشند، نیازمند حمایت و به کارگیری این پتانسیل ها هستند که متأسفانه اقدامی در راستای اجرایی شدن آن صورت نگرفته و یا از طریق اتاق بازرگانی اطلاع رسانی نشده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار