معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان:
خواجه‌نصیرالدین‌طوسی گام‌های موثری در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی برداشته است
کد خبر: ۳۸۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 01 March 2017
به گزارش تنابناك رضوي، معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان گفت:  در دوره‌های مختلف بزرگان زیادی بودند که در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی گام‌های موثر و اثرگذاری برداشتند و یکی از آن‌ها خواجه‌نصیرالدین‌طوسی بوده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر نوایی در مراسم بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین‌طوسی که در تالار شهر مشهد برگزار شد؛ بیان کرد: خواجه‌نصیرالدین‌طوسی یک شخصیت بزرگ تاریخی است که در عرصه‌های مختلفی نقش‌آفرین بوده است.
وی افزود: علما و بزرگان زیادی هستند که در تمدن، بنیان‌گذاری و تاسیس بنای اسلامی نقش‌های بازر و پررنگی ایفا کرده‌اند و تمامی این کارها در مسیر تحقق اهداف والای علمی، دینی و تاریخی به شکلی دغدغه‌مند و فارغ از رسیدن به هر جایگاه، مقام و منفعتی این کار را انجام دادند.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه بر موضوع تمدن نوین اسلامی تاکید داشته‌اند؛ خاطرنشان کرد: از خواجه نصیر کم گفته‌ایم؛ ایشان نیز چون ابن سینا در همه مسائل علمی، فقهی، فلسفی، درمانی و غیره یک شخصیت بزرگ بوده است و از خواجه‌نصیرالدین‌طوسی هم می‌توان به عنوان یکی دیگر از شخصیت‌های جامع نام برد.
وی با اشاره به اینکه رشد تمدن نوین اسلامی وامدار افرادی چون خواجه نصیر‌الدین طوسی است؛ گفت: این شخصیت برجسته اقدامات بزرگ و تاثیرگذار بسیاری را در حوزه‌های مختلف علمی، هندسی، فقهی، شیعی و... داشته است.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان گفت: میراث فرهنگی به‌جا مانده از این شخصیت‌های بزرگ آنقدر عظیم است که جا دارد با‌ تمام توان در این عرصه تلاش کرد و بی‌شک رشد علمی همیشه پایدار بوده و در حال پیشرفت است و این رشد هرگز به پایان نمی‌رسد و اگر حرکت در این مسیر را کُند کنیم دیگر کشورها از ما پیشی می‌گیرند.
نوایی بیان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که در مسیر اسلامی‌سازی علوم انسانی و تحول‌پذیری آن گام برداریم و باید در مسیر گسترش و ترویج علوم انسانی اسلامی تلاش کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار