معاون استاندار قزوین:
معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت : راه اندازی صندوق کشمش برای همیشه مشکل تولید کنندگان کشمش را حل می کند . .
کد خبر: ۳۸۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 01 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه توسعه صادرات و تنظیم بازار محصولات کشاورزی که با حضور علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان  برگزار شد با بیان این مطلب افزود : کشمش مهمترین محصول صادراتی کشاورزی استان است که اگر خوب برنامه ریزی کنیم درکنار آن تحولی در بخش کشاورزی و اشتغال ایجاد خواهد شد .
وی اظهار داشت : برنامه ریزی مناسب برای تولید و عرضه  این محصول می تواند در اقتصاد ، اشتغال و تولید استان نقش بسزایی داشته باشد .
حبیبی ادامه داد : محصول کشمش یک کالای استراتژیک و ارز آور برای کشور محسوب می شود و باغداران نیز برای فروش این کالای مهم نباید دغدغه ای داشته باشند و تلاش ما نیز حمایت از تولیدات بخش کشاورزی است که محصول کشمش یکی از این موارد است .
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به دغدغه و مشکل تاک داران در فروش محصول کشمش گفت : با راهکارهای مناسب باید دغدغه تولید کنندگان انگور را حل کرد تا بتوان بستر مناسبی را برای تولید کمی و کیفی این محصول در استان فراهم کرد .
حبیبی اضافه کرد :  قزوین یکی از استان های مهم در تولید و صادرات کشمش است که با کمک اتحادیه و بخش خصوصی باید مشکل  باغداران انگور را حل نمود .
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین  گفت :  دستورالعمل جدید دولت ، برای پرداخت  به ازای هر کیلو کشمش 500 تومان یارانه  است که از  اوایل هفته آینده شیوه خرید کشمش اعلام می شود و باغداران می توانند کشمش های خود را به مراکز خرید حمایتی در شهرستان های استان تحویل دهند.
این مقام مسئول یاد آور شد : میزان برداشت کشمش وسطح زیر کشت باغات انگور را ملاک پرداخت یارانه در استان قرار خواهیم داد و تلاش بر این است این یارانه برای راه اندازی  صندوق کشمش استان باشد.
حبیبی تأکید کرد : اخیراً دولت  دستورالعملی برای نحوه ی خرید کشمش به استان ها ارسال کرد که اجرای آن با مشکلاتی همراه بود و با مکاتبه ای که استاندار محترم با وزارت جهاد کشاورزی به عمل آورد این موضوع مرتفع شده و دستورالعمل جدید که مشکلات را تا حدود زیادی کاهش داده به استان ابلاغ شده است .
معاون استاندار تصریح کرد : طبق برنامه ریزی های به عمل آمده ، یارانه خرید کشمش به سمت راه اندازی  صندوق کشمش هدایت می شود .
وی تصریح کرد : با هماهنگی وبرنامه ریزی مناسب  باید  بقیه شهرستانها نیز به عضویت این صندوق در آورده شوند تا با همدلی و همفکری مشکل کشاورزان و تولید کنندگان کشمش  حل شود .
این مقام مسئول تاکید کرد : بخش خصوصی را باید ترغیب به  خرید کشمش کرد تا مشکل تاک داران مرتفع شود و با توجه به اینکه کشمش تولید کنندگان آماده است باید هر چه سریعتر خرید محصول توسط بخش خصوصی و پرداخت یارانه انجام شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار