شهردار سرابله با اشاره به اختصاص یک هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر این شهر گفت: از این میزان تاکنون 300 تن دریافت شد که با آن 25 هزار متر مربع از معابر شهری نیز امسال روکش آسفالت شده است.
کد خبر: ۳۸۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 01 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سجاد میرزایی در نشست با خبری اظهار کرد: ارزش این مقدار قیر اختصاص یافته از سوی وزارت راه و شهرسازی به شهرداری سرابله بیش از 10 میلیارد ریال است و 700 تن قیر باقی مانده نیز بتدریج در اختیار این شهرداری قرار می گیرد.

وی افزود: توسعه زیربناها و خدمات عمران شهری با حمایت مدیران استان ایلام و شهرستان چرداول در دستور کار قرار دارد بنابراین آسفالت سایر محله ها و معابر شهری نیز با جدیت انجام می شود.

میرزایی تاکید کرد: خیابان های عمومی شهر از همین محل (قیر رایگان) تا پایان سال آسفالت می شوند و سه بلوار اصلی شهر نیز بزودی روکش آسفالت می شود.

شهردار سرابله از جذب یک میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره 23 و همچنین ساماندهی ورودی ها و خروجی های شهر در 6 ماهه گذشته خبر داد.

وی یادآور شد: حمایت ها و پشتیبانی های دولت تدبیر و امید باعث رشد و شتاب کارهای عمرانی و خدماتی در مرکز شهرستان چرداول شد و این شتاب امیدواری زیادی در توسعه زیرساخت ها شهری سرابله ایجاد کرده است.

به گفته وی، از آغاز فعالیتم به عنوان شهردار سرابله (شهریور ماه 95) شهرداری 70 میلیارد ریال بدهی داشت و حساب های شهرداری مسدود و اموال و ماشین آلات نیز توقیف شده بوند.

میرزایی از دیگر مشکلات پیشروی شهرداری سرابله را وجود 32 پرونده حقوقی، پنج پرونده حقوقی در دیوان عدالت اداری، 61 پرونده مربوط به ماده 100، همچنین 400 فقره چک سرگردان و بدهی به 111 پیمانکار اعلام کرد.

وی معرفی جاذبه های شهرستان و سرابله با نصب علائم راهنما، ساماندهی و رفع تکلیف بیش از 114 پرونده ماده 100 و طراحی المان میدان شهدا محله بدرآباد با 80 میلیون ریال اعتبار و آسفالت برخی بلوارهای شهر را از دیگر اقدام های انجام شده دانست.

وی یکی از نیازها و خواسته های مردم را ایجاد سایت زباله و پسماند شهری دانست و گفت: با نگاه ویژه دولت یازدهم و پس از نیم قرن بیش از پنج میلیارد ریال برای استقرار سایت زباله و پسماند شهری اختصاص یافت و نیمی از این اعتبار نیز به حساب شهرداری واریز شد تا یکی از بزرگترین مشکلات حوزه شهرداری های این شهرستان (دفن زباله) بر طرف شده باشد.

وی اضافه کرد: در شهر سرابله سه برابر بیشتر از مقدار معمول زباله تولید می شود که تولید روزانه 27 تن زباله در این شهر زنگ هشدار است و باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی مناسب و تعامل و همراهی مردم این میزان را کاهش دهیم.

به گفته وی، بیشترین اعتبارات شهرداری سرابله در حوزه عمرانی در دولت تدبیر و امید بود که از محل اعتبارات تملک دارایی استان بیش از 10 میلیارد ریال به این شهرداری اختصاص یافت که 2 پروژه مهم سیلبند مرکزی شهر و یادمان شهدای گمنام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد از این محل در دست ساخت است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر چه تدبیری برای جلوگیری از پارک خودروهای سنگین در معابر شهری و اعتراض مردم دارید، گفت: ایجاد پارکینگ ویژه خودروهای سنگین در شرف انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری تکمیل شود تا با همکاری رانندگان و صاحبان خودروها و فرهنگ سازی مناسب، دیگر شاهد پارک خودروهای سنگین در معابر شهری نباشیم.

شهر سرابله مرکز شهرستان 67 هزار نفری چرداول در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و با داشتن 15 هزار نفر جمعیت روزانه پذیرای بیش از 10 هزار نفر جمعیت شناور از روستاهای تابعه است./م
ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار