کد خبر: ۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ 09 February 2015
سردار مجتبی مینایی‌فرد شب گذشته در نشست خبری با تبریک دهه فجر اظهار داشت: در دهه فجر بیان چرایی انقلاب اسلامی برای جوانان و نوجوانان ضرورت دارد و پرداختن به ابعاد افراد انقلابی و اتفاقات و مبارزات آنها در دوران پیش از انقلاب در شرایط کنونی کشور و جامعه ما راهگشا است.

وی با بیان اینکه معرفی الگوها و اسوه‌هایی برای جوانان امسال توسط مسئولان استان فارس صورت پذیرفته که برگزاری یادواره شهید قنوتی و شهید آیت‌الله دستغیب از جمله این اقدامات بوده، افزود: شهید آیت‌الله عبدالرحیم ربانی شیرازی شخصیت گمنامی هستند که این یادواره برای معرفی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان برگزار می‌شود.

رئیس کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس با اشاره به اینکه آیت‌الله ربانی شیرازی را به دلیل نزدیکی و ارتباط بسیار زیاد با امام خمینی(ره) باب‌الامام می‌نامیدند، خاطرنشان کرد: مردم استان فارس کمتر از ایشان شناخت دارند، از این رو ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شخصیت ایشان به‌ویژه در پیروزی انقلاب و دوران پس از انقلاب باید برای مردم معرفی شود.

سردار مینایی‌فرد با بیان اینکه برای برگزاری این یادواره فعالیت گسترده‌ای آغاز شده، تصریح کرد: یادواره شهید آیت‌الله ربانی شیرازی 30 بهمن ماه امسال در سالن امام علی(ع) سپاه فجر استان با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری در حرم سوم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی از ایجاد و راه‌اندازی ستاد این یادواره در قم و تهران در راستای بررسی و معرفی هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی آیت‌الله ربانی شیرازی خبر داد.

سرهنگ سیّد حسین حسینی، فرمانده سپاه ناحیه محمدرسول‌الله(ص) شیراز، نیز در این نشست با بیان اینکه دهه فجر تجلی وعده الهی مبنی بر حکومت مستضعفان بر صالحان است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مبارک‌ترین و اثرگذارترین پدیده جهان است و مردم با بصیرت ما یک بار دیگر با حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه زیاده‌خواهان را مأیوس می‌کنند.

وی با بیان اینکه یادواره شهید آیت‌الله عبدالرحیم ربانی شیرازی با حضور گسترده مردم در شیراز برگزار می‌شود، افزود: شهید ربانی از مجتهدان به‌نام و از اعضای اصلی هسته مبارزه با رژیم پهلوی بودند و نخستین نماینده امام خمینی(ره) در استان فارس، نخستین فقیه منصوب امام در شورای نگهبان، نخستین نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و نخستین کسی بودند که نسبت به مجاهدین خلق هشدار دادند.

فرمانده سپاه ناحیه محمدرسول‌الله(ص) شیراز با اشاره به حضور بیش از 10 نفر از علمای قم در این یادواره، خاطرنشان کرد: در این یادواره تمبر این شهید، کتاب جدید از سوابق مبارزاتی ایشان و سایت این شهید بزرگوار رونمایی می‌شود.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه در راستای برگزاری این یادواره بررسی‌های فروانی شده و اطلاعات موجود از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، مرکز اسناد تاریخی انقلاب، نشر سوره و کتابخانه‌های استان فارس گردآوری شده، تصریح کرد: بیش از 35 مصاحبه با علمای تراز اول کشور در مورد شهید آیت‌الله ربانی شیرازی انجام شده و دو مستند نیز تهیه شده که هم‌زمان با سالگرد ایشان در اسفندماه پخش می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار