پلمپ شعبی که ماههاست عملا انجام هرگونه فعالیت مالی اعم از دریافت وپرداخت سپرده ،پرداخت سود ،دریافت اقساط و پرداخت وام در آنها تعطیل شده است به نوعی" لگد بر مرده زدن "محسوب می آید
کد خبر: ۳۸۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 26 February 2017

تابناک ایلام ::موسسه مالی واعتباری آرمان ،سالهاست به مدد پرداخت سود غیر مرسوم به سپرده های مردم وبه پشتوانه اعتماد مردم استان به موسسان آن که فرزند همین آب وخاک محسوب می شوندتوانست شعبه هایی در شهرهای مختلف استان دایر وبه سرعت نسبت به جمع اوری چند صد میلیاردی نقدینگی مردم استان مبادرت نماید.

شهریور ماه سالجاری بود که اولین زمزمه ها مبنی بر بروز مشکل در روند فعالیت این موسسه از سوی بانک مرکزی بر سرزبانها افتاد ومتعاقب ان انتشار شایعه ای مینی بر ورشکستگی این موسسه مالی در فضای مجازی استان کافی بود تا سیل سپرده گذاران استان را برای برداشت سپرده های خود به سمت شعب مختلف استان گسیل دهد.

هر چند تا لحظه انتشار شایعه ،بروز مشکل در روند فعالیت این موسسه فقط در حد یک اخبار تایید نشده به حساب می آمد ،اما سرازیر شدن سپرده گذاران به داخل شعبات و مطالبه برداشت یکباره صدها میلیارد تومان سود واصل سپرده وعدم توان موسسه در تامین این حجم بالای نقدینگی ،مشکلات موسسه را از سطح شایعه وخبر به یک واقعیت جدی مبدل نمود.

ماهها از آن روز می گذرد ،نه تنها توان پرداخت اصل سپرده ها از موسسه ساقط شده، بلکه شعب این موسسه حتی از پرداخت سود سپرده ها نیز عاجز مانده است !ز سویی دیگر همه به این اصل واقفند که بقای عمر یک موسسه مالی اعم از بانک یاموسسات مالی واعتباری به گردش مالی و پرداخت ووصول اعتبارات وسایر معاملات وابسته است که درطول این مدت این فرصت نیز عملا از موسسه فوق گرفته شده وبه سایر مشکلات پدیدار شده در مسیر فعالیت آن افزوده شده است.

این درحالیست بروز مشکلات فوق به یک فرصت استثنایی برای بدهکاران این موسسه مبدل تا شده تا در سایه هرج ومرج ایجاد شده، از پرداخت اقساط وامهای دریافتی از شعب مختلف موسسه آرمان استنکاف ورزند،موضوعی که می تواند در بازگشایی یکی از گره های پرتعداد موسسه آرمان تاحدودی کارگشا باشد.

اقدام اخیر دستگاه قضایی در ممنوع الخروج نمودن مدیران موسسه بعنوان یک ابزار کارآمد وبازدارنده در تامین وجلوگیری از پایمال شدن حقوق سپرده گذاران این موسسه ،اقدامی مناسب ودرخور به حساب آمده وقطعا از بروز مشکلات بعدی که در طول سالیان اخیر در سطح کشور به وقوع پیوسته است ممانعت به عمل خواهد آورد .

اما انتشار خبر پلمپ شعبه های آرمان در یکی از شهرستان های استان در رسانه های استان ،بازتاب های متعددی از سوی سپرده گذاران این موسسه داشت ،عده ای از مخاطبین با ارسال کامنتهایی ،ضمن تجلیل از دستگاه قضایی بخاطرنشان دادن حساسیت به این موضوع،این اقدام دستگاه قضایی را باعث تشدید مشکلات این موسسه و عدم دستیابی سپرده گذاران به حقوق خود می دانند.

اما از سویی دیگر برخی از سپرده گذاران ،پلمپ شعب موسسه آرمان را بهانه ای برای بدهکاران این موسسه به حساب آورده که دیگر تمایلی برای بازپرداخت دیون خود به موسسه نخواهند داشت، موضوعی که می تواند تشدید شدن مشکلات مالی موسسه آرمان را بدنبال داشته باشد.

این درحالیست عده ای دیگر از سپرده گذاران این موسسه ،کشانیده شدن موضوع به راهرو دادگاهها را بدلیل طولانی شدن پروسه رسیدگی حقوقی باتوجه به پرتعداد بودن سپرده گذاران ،اقدامی هزینه برمی دانند که در نهایت نمی تواند به تحقق خواسته های سپرده گذاران بیانجامد.

بدون شک باتوجه به رکود چندماهه فعالیتهای مالی شعب متعدد موسسه آرمان در استان ایلام ،پلمپ شعبی که ماههاست عملا انجام هرگونه فعالیت مالی اعم از دریافت وپرداخت سپرده ،پرداخت سود ،دریافت اقساط و پرداخت وام در آنها تعطیل شده است به نوعی" لگد بر مرده زدن "محسوب می شود،اقدامی که تنها می تواند برای درد بزرگ ومزمن موسسات اعتباری ومالی بدون مجوز در کشور تنها مسکنی موقتی به حساب آید ،اقدامی که می توانست سالها پیش ترازاین صورت پذیرد تا از حاد شدن این مشکل ممانعت به عمل آید!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
تكليف چيه پس؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
این موسسه دو برابر آنچه از مردم سپرده گرفته، وام پرداخت کرده و املاک زیادی هم برای آن رهن گرفته است. بدهکاران باید اقساط خود را بپردازند و باید بدانند با جوسازی علیه موسسه نمیتوانند از زیر کار در برن و حق مردمو بخورند....متاسفانه اکثر این جوسازی ها توسط وام گیرندگان موسسه صورت میگیرد اما بی نتیجه است.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
تو این مملکت هیچ امنیتی نیست جلوی چشم مردم دزدی میکنم هیچ کس جوابگدو نیست
دست فروش ها رو لگد مال میکنن و دزد ها ازاد
اگه مجوز ندارن چرا مشغول به کارن .یه جوان برای باز کردن یه فلافلی صد اداره و مجوز باید بگیره ول یه عده از خدا بی خبر اینجوری دزدی میکنن
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
تو این مملکت هیچ امنیتی نیست جلوی چشم مردم دزدی میکنم هیچ کس جوابگدو نیست
دست فروش ها رو لگد مال میکنن و دزد ها ازاد
اگه مجوز ندارن چرا مشغول به کارن .یه جوان برای باز کردن یه فلافلی صد اداره و مجوز باید بگیره ول یه عده از خدا بی خبر اینجوری دزدی میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
نکته جالب توجه این که وقتی به بانک مرکزی راچب موسسات تماس میگیری میگه میخواستی طمع نکنی و توی سایت بانک مرکزی میدیدی مجوز داره یا نه! حالا من چند تا سوال دارم1.این موسسات حدود 7 سال دارن فعالیت می کنن و در دفترچه ها زده تحت نظارت بانک مرکزی 2.اون زمان که من این جا سپرده گذاشتم اصلا بحث مجوز و غیر مجوز نبود3.اصلا کسی دسترسی یه اینترنت نداره!4.اون زمان که همه در موسسات پول میزاشتن سود بانکی و موسسه مثل هم بود ساال 94 چندین بانک و موسسه که در حال حاضر مجوز دارن سود 27 درصد میدادن که اسم نمی برم اقاای سیف این حرفا برای راضی نگه داشتن خود بانک مرکزی نه مردم در حاال حاضر یک مغازه بزنی چندین مراحل کسب مجوز لازمه بعد یک موسسه در یک منطقه 4 تا شعبه دااره!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار