مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاراز مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 2 هزار و 450 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۲ 24 May 2015
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: مبارزه با آفت سن غلات در بیش از 2 هزار و 450 هکتار از مزارع این شهرستان انجام شده است.

به گزارش فارس ، هوشنگ کرمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه علیه سن غلات در شهرستان بهار اظهار کرد: سطح زیر کشت غلات شهرستان بهار در سال جاری بیش از 53 هزار هکتار است که عملیات مبارزه با آفات مزارع این غلات در حال انجام است.

وی تصریح کرد: تاکنون مبارزه با آفت سن غلات در سطح بیش از 2 هزار و 450 هکتار از مزارع شهرستان بهار به انجام رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: عملیات نظارت بر مزارع سطح زیر کشت غلات شهرستان بهار توسط پنج کلینیک گیاه‌پزشکی و با مشارکت 18 کارشناس بخش خصوصی و هفت اکیپ دولتی به انجام رسیده است.

وی گفت: آفت سن به مزارع غلات به ویژه جو خسارت بسیاری وارد می‌کند، در این راستا کشاورزان باید به منظور حفظ محصول خود نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

کرمی بیان کرد: ناوگان سمپاشی شهرستان بهار در حال حاضر به بیش از 800 دستگاه سمپاش پشت موتوری و پشت تراکتوری و 27 دستگاه سمپاش توربولاینر مجهز است که وظیفه مبارزه شیمیایی با آفت سن غلات را برعهده دارند.

وی درباره شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی عنوان کرد: با اعزام اکیپ‌های تخصصی شماره‌گذاری همه ماشین‌آلات کشاورزی با مدل 1380 به بالا شماره‌گذاری می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار افزود: مالکان وسایل کشاورزی باید به تعاونی تراکتورداران بخش خود مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌ نام شماره‌گذاری وسایل نقلیه خود اقدام کنند تا توسط اکیپ اعزامی بازدید و شماره‌گذاری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 330 دستگاه تراکتور و دیگر ماشین‌آلات کشاورزی در شهرستان شماره‌گذاری شده و این روند تا پایان سال جاری ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار