استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: به طور معمول در صورت مساعد بودن وضعیت هوا کوچ بهاره عشایر در ایام نوروز انجام می شود.
کد خبر: ۳۸۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷ 19 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید شامگاه شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام اظهار کرد: به طور معمول در صورت مساعد بودن وضعیت هوا کوچ بهاره عشایر در ایام نوروز انجام می شود که باید برای بازدید گردشگران از نحوه زندگی و کوچ عشایر ساماندهی های لازم صورت گیرد.
 
وی یادآور شد: در صورتی که سایت هایی برای برپایی کمپ و چادر به منظور اسکان گردشگران علاقمند به طبیعت گردی و زندگی در دامن طبیعت در مکان های مختلف استان در نظر گرفته شود چون با استقبال گردشگران مواجه خواهد شد.
 
استاندار ایلام در خصوص اجرای برنامه نوروزگاه در استان افزود: این برنامه باید با هماهنگی فرمانداران شهرستان ها برگزار و مکانی برای آن در نظر گرفته شود که دسترسی به آن آسان باشد.
 
مروارید تاکید کرد: مسئولیت هماهنگی برگزاری نوروزگاه و انتخاب مکان باید به فرمانداری ها واگذار شود اما برنامه ریزی و سایر برنامه های آن باید توسط میراث فرهنگی با همکاری دیگر ادارات انجام شود.
 
وی همچنین از شهرداری های استان خواست با نصب هفت سین و زیباسازی اماکن شهری برنامه ریزی لازم برای ورود گردشگران بخصوص در ورودی شهرها را انجام دهند.
 
استاندار ایلام اضافه کرد: پروژه های راهسازی و عمرانی در ایام نوروز نباید تعطیل شوند اما لازم است علائم هشدار دهنده با همکاری پلیس راه به منظور اطلاع مسافران نوروزی نصب شود.
 
مروارید یادآور شد: باید نشست هایی با بیمه ها برگزار شود تا به منظور پیشگیری از سرگردانی و معطلی گردشگران و مسافران نوروزی در خصوص پرداخت خسارت به بیمه شدگان حوادث و سوانح در ایام نوروز اقدام لازم را انجام دهند.
 
وی اظهار کرد: در ایام نوروز باید خدمات مختلف از جمله آبرسانی سیار به مردمی که در طبیعت اقدام به چادر زدن می کنند ارائه شود تا میزان ترددها به داخل شهر کاهش یافته و از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.
 
در این نشست نرم افزار راهنمای جامع گردشگری استان ایلام که توسط عبدالکریم جعفریان طراحی شده است، رونمایی شد.
 
استان ایلام با داشتن یک هزار و 500 ابنیه تاریخی و آثار طبیعی و تفریحی یکی از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری و جلب گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در ایام نوروز و فصل بهار است.
 
استان ایلام با دو میلیون هکتار گستره در منطقه کوهستانی و مرتفع غرب کشور واقع شده و به سبب داشتن طبیعت بکر و زیبا، کوه های سر به فلک کشیده و دشت های سرسبز به عروس زاگرس معروف است.
 
تعطیلات نوروز سال گذشته در مجموع 431 هزار و 935 گردشگر نوروزی در اماکن اقامتی این استان اسکان یافتند./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار