مدیر کل بهزیستی ایلام گفت:پس ازاجرای طرح پیشگیری ازاعتیاددرمحله های استان، طرح غربالگری پیشگیری از مواد مخدر نیزبرای مقابله با اعتیادانجام می شود.
کد خبر: ۳۸۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 19 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی اظهارکرد: در رویکرد جدید این اداره کل برای مقابله با معضل اعتیاد موسسه های غیر دولتی در قالب برنامه اجتماع محور ورود جدی پیدا کرده و 30 موسسه در 30 محله استان فعالیت دارند.
 
وی با بیان اینکه از این تعداد 20 محله در مناطق شهری و 10 محله در مناطق روستایی زیر پوشش این طرح قرار می گیرند بیان کرد: در این طرح موسسه های مردم نهاد با حضور در این محله ها افراد با نفوذ و امین را شناسایی و پس از نیاز سنجی منطقه کارهای مداخله ای پیشگیری از اعتیاد را اجرا خواهند کرد.
 
وی اجرای طرح غربالگری پیشگیری از مواد مخدر را از دیگر برنامه های این اداره کل برای مقابله با اعتیاد عنوان کرد و گفت: بر این اساس یک هزار کودک مضطرب در مهدهای کودک شناسایی و کارهای مداخله ای نظیر مشاوره، و حمایت از خانواده های آنان در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین از اجرای طرح مشارکت دانش آموزان در برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 10مدرسه شهر ایلام خبر داد و گفت: در این طرح نیز با مشارکت آموزش و پرورش یک هزار دانش آموز زیر پوشش آموزش قرار خواهند گرفت.
 
وی کمک به شناسایی خانواده های در معرض آسیب و مداخله های آموزشی در مهدهای کودک محلات آسیب خیز، برنامه عمومی پیشگیری از اعتیاد با هدف ارتقا سطح دانش در محیطهای اداری، سازمانی و نظامی و اجرای طرح خانه و مدرسه با مشارکت آموزش و پرورش در مدارس حاشیه شهرها را از دیگر برنامه های این اداره کل در راستای پیشگیری از اعتیاد برشمرد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار