مدیرکل استاندارد استان قزوین:
مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: بیش از ۹۰ درصد آسانسورهای ادارات استان قزوین استاندارد لازم را ندارد و باید رفع عیب شود تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد.
کد خبر: ۳۸۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، محمودرضا طاهری روز شنبه در جلسه شورای استاندارد که در سالن باقرالعلوم مدیریت بحران برگزار شد اظهارداشت: در بازرسی از آسانسورهای ۱۱۰ دستگاه اداری در استان مشخص شد فقط ۱۰ اداره استاندارد لازم را تهیه کرده است.

وی افزود: با همه هشدارها و تذکر لازم به مدیران دستگاههای اجرایی متاسفانه برخی مسئولان به دلیل کمبود اعتبارات از رفع عیب آسانسورهای دستگاه اجرایی خودداری می کنند که تداوم این روند نگران کننده است.

طاهری تصریح کرد: بازرسی از آسانسورهای اماکن عمومی، هتلها، مجتمع های مسکونی، تجاری هم در دستور کار بوده و همچنان شاهد نقص در این بخش ها هم هستیم که باید برای آن چاره اندیشی شود.

آسانسور بحرانی در ادارات تعطیل می شود

وی بیان کرد: با تاکید دادستان محترم قرار است در گام اول آسانسور اداراتی که وضعیت بحرانی دارند و در معرض خطر هستند تعطیل شده و از چرخه خدمت رسانی خارج شوند تا شاهد حادثه ناگواری نباشیم.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: همچنین استانداردسازی جایگاههای سوخت در استان با تاکید قانونی دنبال شده است که خوشبختانه اکثر جایگاهها نواقط خود را برطرف کرده اند.

طاهری اضافه کرد: از مجموع ۵۸ جایگاه سوخت که مورد بازرسی قرار گرفت و دارای اشکالاتی بود تعداد ۱۷ جایگاه دستور تعطیلی گرفت که خوشبختانه با پیگیری انجام شده ۱۳ واحد توانستند استاندارد لازم را دریافت کنند.

اکثر جایگاه های سوخت در قزوین استاندارد شد

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴ جایگاه سوخت نواقصی دارد که سه واحد در مراحل پایانی رفع نواقص خود است که بزودی استاندارد لازم را برای فعالیت دریافت می کند و تنها یک جایگاه به دلیل نقص فنی تعطیل شده است.

مدیرکل استاندارد استان قزوین یادآورشد: برخی به سخت گیری و تاکید قانونی ما معترضند و انتظار دارند از نواقص جایگاهها و اماکنی که نیازمند مجوز استاندارد است چشم پوشی کنیم اما این کار سلامت مردم را به خطر می اندازد و منطقی نیست.

طاهری اظهارداشت: در اجرای استانداردها در وسایل بازی پارکها، آسانسورها و جایگاههای سوخت جدی هستیم و امیدواریم با همراهی مسئولان و متولیان امور از بروز هر گونه حادثه ای جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار