معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: حجم خروجی آب از سدهای سه گانه این استان (چم گردلان، دویرج و کنگیر) از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 267 میلیون متر مکعب بوده است.
کد خبر: ۳۷۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 18 February 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ احسان یارمحمدی  اظهار کرد: از این میزان خروجی آب (تبخیر، نشست، مصرف) 87 میلیون مترمکعب مربوط به سد چم گردلان (ایلام)، 168 میلیون مترمکعب سد دویرج (دهلران) و 12 میلیون متر مکعب نیز مربوط به سد کنگیر (ایوان) است.
 
وی حجم فعلی سدهای سه گانه استان ایلام را 258 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در سد چم گردلان 55 میلیون مترمکعب ، سد دویرج 189 میلیون مترمکعب و حجم سد کنگیر نیز 14 میلیون مترمکعب است.
 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای ایلام سهم بارندگی های سال گذشته در افزایش منابع آبی استان را مثبت دانست و یادآور شد: سهم بارندگی ها در فصل آبی جاری به نسبت دراز مدت سال گذشته کم بوده است.
 
به گفته یارمحمدی، بیشترین حجم آب مصرفی سدهای سه گانه استان در بخش کشاورزی بوده است.
 
 در سال آبی پارسال (95 - 94) استان ایلام از نظر دریافت نزولات جوی با 382 میلی متر بارش و 182 درصد متوسط بارندگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد که 82 درصد این بارش ها مازاد بر 100 درصد و نرمال بارندگی ها بود. این در حالی بود که آب سدهای سه گانه استان(ایلام، دویرج و کنگیر) سرریز شدند./م
ایرنا
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار