رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان وعده داد؛
شرکت مخابرات در خراسان رضوی شش‌میلیارد ریالی را که بابت آبونمان تلفن ثابت از مردم اضافی گرفته بود با پیگیری‌های سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان به مردم باز خواهد گرداند.
کد خبر: ۳۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 23 May 2015

به گزارش تابناک از خراسان رضوی ، سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان مطلب فوق در دومین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تقدیر از بنگاه‌های اقتصادی فعال حامی حقوق مصرف‌کنندگان در استان خراسان رضوی افزود: در‌حالی‌که تنها چهار ماه حرام در سال وجود دارد اما متاسفانه بیمه‌ها، بیمه شخص ثالث را در طول سال به میزان همان ماه حرام حساب می‌کنند که این موضوع اجحاف به مردم است.
وی با بیان اینکه متاسفانه بیمه‌ها حقوق مصرف‌کننده را به‌هیچ عنوان رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: یکی از اقدامات بیمه که برخلاف حقوق مصرف‌کننده می‌باشد این است که مشتریان در زمان تحویل خودروی خود باید پول چهار ماه گذشته بیمه را به حساب آن‌ها واریز نمایند و همچنین یکی از ایرادات بیمه این است که در زمان تصادف افت خودرو حساب نمی‌شود.
وی همچنین گفت: متاسفانه کارت‌های بانکی دارای تاریخ انقضا است و این تاریخ انقضا هیچ توجیهی جز گرفتن پول اضافی و تلف‌کردن وقت مردم ندارد.


یک‌سوم واحدهای صنفی در کشور بدون پروانه فعالیت می‌کنند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اینک یک‌سوم از مجموع واحدهای صنفی فعال در سطح کشور بدون پروانه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: بر این اساس از سه‌میلیون واحد صنفی دائر در سطح کشور یک‌میلیون واحد فاقد پروانه کار هستند.

وی افزود: نداشتن پروانه فعالیت از سوی واحدهای صنفی مانعی فراروی رعایت ضوابط و مقررات مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود.

فقط 3 برند در پوشاک!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد : در حوزه برند به ويژه پوشاک در کشور 3برند بيشتر نداريم و بقيه پوشاک ها برندي ندارند و مرد م کالايي را که به طور قاچاق وارد کشور شده است خريداري مي کنند.

وي از وجود کالاهاي قاچاق در کشور خبر داد ومتذکر شد: کالاها بايد در مرز و پيش از مرز بررسي شوند. 

چرا تعویض کارتهای اعتباری رایگان نیست؟

دکتر نوابي گفت: با توجه به اين که اعتبار حساب هاي بانکي مدت دار نيست چرا مدت کارت هاي اعتباري هر چند سال بايد به پايان برسد و مشتري براي تعويض آن مبلغي بپردازد؟

تخلف نمایندگی خودروها و خرید ناچاری چرا ؟

وي همچنين به تخلفات نمايندگي هاي ثبت نام خودرو اشاره کرد وگفت: نمايندگي، خودرو را امروز تحويل مي دهد ولي 4ماه قبل پول آن را از مشتري مي گيرد.وي عنوان کرد: خريدار را بايد از خريد ناچاري نجات دهيم چون خريدار بايد قدرت انتخاب داشته باشد.


جنس فروخته شده پس گرفته شود
وی با تاکید بر اینکه نگرش جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود باید اصلاح شود، ادامه داد: در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کننده باید به درجه‌ای برسیم که خدمات پس از فروش، خدمات قبل‌‌از فروش و خدمات حین فروش ارائه شوند.

وی گفت: سال گذشته در بخش خودرو ٦٥‌درصد واردات توسط اشخاص صورت گرفته و به‌دلیل اینکه نمایندگی‌ها در این زمینه نقش کمی داشته‌اند، نمی‌توان انتظار خدمات پس‌از‌فروش را داشت.
مصرف کالای داخلی نیازمند فرهنگ‌سازی است
همچنین استاندار خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه مصرف کالاهای داخلی در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی می‌باشد لذا دستیابی به این هدف با تولید محصولات کیفی و مناسب میسر است، اظهار کرد: تولیدکنندگان باید به نیازهای مصرف‌کنندگان در تولید کالاهای خود و ارائه خدمات مربوطه توجه کنند.
علیرضا رشیدیان افزود: نقش مکمل بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، توسعه کشور را به‌دنبال دارد.
راضیه علیرضایی ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز با بیان اینکه هم‌اکنون ٢١٨‌هزار‌و‌٦٧٨‌واحد صنفی در این استان فعالیت می‌کنند، گفت: ٤٨درصد از این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود ١٧درصد از این تعداد تولیدی، ١٦درصد خدماتی و بیش از ١٨درصد خدمات فنی است.


حقوق مصرف‌کننده در گرو حمایت از تولید است
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه رعایت حقوق مصرف‌کننده با مراقبت و حمایت از تولیدکنندگان میسر است، اظهار کرد: رعایت حقوق مصرف‌کننده بخشی از حقوق شهروندی و ابتدایی‌ترین و اصولی‌ترین حقوقی است که مردم یک جامعه باید از آن برخوردار باشند.

حسینی با اشاره به اینکه رعایت‌نکردن حقوق مصرف‌کننده در برخی اوقات باعث آسیب به جامعه می‌شود، عنوان کرد: به‌طور مثال وقتی کارخانه‌ای بدون رعایت ضوابط زیست محیطی کالایی را تولید کرد حقوق همه جامعه را زیر پا گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار