فرماندار ایلام مهار برخی آسیب های اجتماعی از جمله جمع آوری متکدیان سطح شهر را نیازمند همکاری مردم دانست و گفت: متکدیان حرفه ای از احساسات مردم سوء استفا می کنند.
کد خبر: ۳۷۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 15 February 2017

 
به گزارش تابناک ایلام
؛ 
معروف بسطامی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان ایلام اظهار کرد: حضور متکدیان در سطح شهر علاوه برهم زدن چهره شهر، آسیب های اجتماعی را نیز به دنبال دارد که بایستی ساماندهی متکدیان از مهمترین اقداماتی باشد که در دستور کار مدیران و مسئولان شهرستان قرار گیرد.

وی افزود: اکثر متکدیان شهر ایلام افراد غیر بومی بوده که از سوی باندها و افراد سودجو ساماندهی شده و در بازه زمانی خاصی برای تکدی گری فرستاده می شوند.


فرماندار ایلام با تاکید بر اینکه باید مردم از کمک به متکدیان خودداری کنند، یادآور شد: کمک به این افراد موجب ادامه این روند می‌شود.


بسطامی با اشاره به اینکه برخی از متکدیان برای جریحه‌ دار کردن احساسات مردم دست به هر کاری می‌زنند، گفت: باید با آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم را از پیامدهای این مساله مطلع ساخت تا به این افراد کمک نکنند.


وی افزود: با توجه به اینکه چهره شهر با حضور متکدیان زشت شده است و اکنون کدر آستانه عید نوروز و وررود مسافران از مناطق مختلف کشور به این شهرستان ، همه دستگاه‌های اجرایی باید با همکاری یکدیگر با این مسئله برخورد کنند، تا چهره شهر از این زشتی بیرون آید.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: براساس ماده 712 و 713 و 1173 قانون مجازات اسلامی تکدی گری جرم قابل تعقیب و مجازات است که براساس بند پنج ماده 55 قانون شهرداری ها جمع آوری متکدیان و اسکان موقت تا تعیین تکلیف وظیفه شهرداری است و ماموران انتظامی بر اساس بند چ ماده 45 قانون آیین دادرسی کیفری، مکلف به برخورد با ولگردی به عنوان یک جرم مشهود هستند.


علی مهرعلیزاده با بیان اینکه سازمان بهزیستی ماموریت رسیدگی در بخش کودکان متکدی را دارد، تاکید کرد: شهرداری با کمک نیروی انتظامی و دستگاه قضایی موظف به جمع آوری و ساماندهی متکدیان بزرگسال در شهر را برعهده خواهند داشت.


وی خواستار اجرای طرح ضربتی جمع آوری متکدیان از اوایل ماه آینده(اسفندماه) شد و گفت: برای مقابله با این معضل، رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در فرهنگ‌سازی دارند و با ارتقا سطح بینش، دانش و آگاهی مردم علاوه بر این موضوع می ‌توان بسیاری از معضلات اجتماعی را در یک مجرای آگاهی بخشی، سامان داد./م

برچسب ها: تابناک یلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار