از مسافرکشی با خودروی افغانی در مشهد تا مالیات و جریمه و شعار نوسازی تاکسی‌ها
« زمانی که بخواهند جریمه کنند، سریع عمل می‌کنند و برای تاکسی‌متر نزدن هم جریمه می‌شویم اما به حل مشکلات که می‌رسند، می‌گویند از ما کاری برنمی‌آید!» این‌ها فقط نمونه‌ای از درد دل‌های تاکسی‌رانان شهر زائرپذیر مشهد است...
کد خبر: ۳۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 22 May 2015
DSC_1217

به گزارش تابناک خراسان رضوی دهها دستگاه تاکسی دیروز با تجمع در ایستگاه بلوار برونسی مشهد در خصوص فعالیت تاکسی‌های مسافربری شخصی و عدم رسیدگی به مسائل صنفی‌شان اعتراض کردند.

مسافرکشی با خودروی افغانی تا شعار نوسازی تاکسی‌ها!؟

تاکسیرانان مشهدی با اعتراض نسبت به بی‌تفاوتی سازمان تاکسیرانی مشهد به متضرر شدن تاکسیران‌ها در مواجهه با حجم زیاد مسافربرهای شخصی تجمع کرده و خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر مسؤولان شهری و سازمان تاکسیرانی شدند.

تاکسیرانان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار مشهد پیام ، اصلی‌ترین مشکل را مسافربران شخصی عنوان کردند و بیان داشتند:  متأسفانه می‌بینیم در شهر که تاکسی‌ها از دیگر شهرها در مشهد مسافرکشی می‌کنند.

یکی از تاکسیرانان در ادامه گفت: ماشینی با پلاک هرات افغانستان دیدم که در مشهد مسافرکشی می‌کند، حتی اگر به برخی از مسافربرهای شخصی اعتراض کنیم، از سوی آنان تهدید هم می‌شویم.

این راننده معترض با اشاره به وعده نوسازی تاکسی‌های فرسوده، ابراز کرد: نوسازی‌ها به نتیجه‌ای نرسید، چندین بار به سازمان تاکسی‌رانی مراجعه کردیم، قرار بوده تاکسیرانی تا خرداد همه تاکسی‌های فرسوده را تعویض کنند اما با بانک کنار نمی‌آیند، هیچ‌کس ضامنی ندارد، ماشین‌ها خراب است و نمی‌شود کار کرد.

 

DSC_1215

 

بازرسی جوابگوی تاکسیرانان نیست

وی افزود: می‌گویند اعتراضات خود را به مدیرعامل تاکسیرانی بگویید، به آقای نیشابوری اعتراض کردیم اما جوابی ندادند، زمانی که آقای زارع مسؤول بود مشکلات خود را گفتیم اما هیچ‌کدام را حل نمی‌کنند.

دیگر تاکسیران که از نبود خدمات معترض بود، گفت: پیش‌ازاین اتحادیه‌ای داشتیم و به ما روغن و لاستیک می‌دادند اما امروز از اتحادیه خبری نیست و هیچ خدماتی ارائه نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما از تاکسیرانی هیچ‌چیز نمی‌خواهیم اما کمترین خواسته ما این است که بتوانیم در روز کار تاکسی‌رانی خود را انجام دهیم، در شش ساعت کار حتی به‌اندازه استهلاک ماشین نیز درآمد نداریم، ما نیز بچه‌های دانشگاهی و دانش‌آموزی داریم اما آنان فکر می‌کنند ما یک نفریم.

 

DSC_1218

وظیفه تاکسیرانی و پلیس راهور چیست؟

این راننده تاکسی افزود: زمانی که بخواهند جریمه کنند، خیلی سریع عمل می‌کنند و برای تاکسی‌متر نزدن جریمه می‌شویم اما به حل مشکلات این‌چنینی که می‌رسیم، می‌گویند از ما کاری برنمی‌آید؛ پلیس راهور نمی‌تواند در این خصوص کاری انجام دهد؟ قانون می‌گوید ماشین‌های شخصی نباید مسافربری کنند، پلیس باید این را اجرا کنند.

وی ادامه داد: اگر نمی‌توانند کاری انجام دهند چرا قول می‌دهند؟ قرار بود تا پایان اردیبهشت‌ماه تاکسی‌ها تعویض شوند اما اتفاقی نیفتاده و علاوه بر آن، لوازم خودرو نیز روزبه‌روز گران‌تر می‌شود؛ ۱۴ ساعت با ۵۰ هزار تومان کار می‌کنیم که نیمی از آن نیز هزینه خودرو می‌شود، با ۲۵ هزار تومان در روز چطور یک زندگی را می‌توان اداره کرد؟

 

DSC_1221

 

یکی دیگر از تاکسی رانان حاضر، متولی اجرای قانون را تاکسی‌رانی عنوان کرد و گفت: اگر تاکسیرانی نمی‌تواند امور مربوط به تاکسی‌ها را اداره کند آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی عنوان کرد: امروز شخصی‌ها از تاکسی‌ها بیشتر کار می‌کنند و درآمد بیشتری دارند؛ وقتی یک تاکسی را باقیمت ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌خریم و آن را به قیمت پایین‌تر واگذار می‌کنیم، یعنی امکان ادامه کار نیست.

این راننده تاکسی در خصوص خلأهای قانونی و عدم اجرای قوانین برای تاکسی‌ها بیان کرد: برخی از همکاران به دارایی رفتند و به آنان گفتند باید مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت کنید درحالی‌که به تاکسی مالیات بر ارزش‌افزوده تعلق نمی‌گیرد.

 

DSC_1203

 

اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده از تاکسی‌ها

وی افزود: مالیات مستقیم تاکسی را دولت بخشیده اما چرا دو سال است که برای تاکسیرانان مالیات بر ارزش‌افزوده تعیین کرده‌اند؟ مبلغ ۳۲ هزار تومان در ماه به‌عنوان آبونمان دریافت می‌کنند اما هیچ خدماتی به ما ارائه نمی‌شود

این راننده معترض با انتقاد از رفتار نامناسب مسؤولان سازمان تاکسی‌رانی، اظهار کرد: وقتی مشکلات خود را به سازمان تاکسی‌رانی منتقل می‌کنیم، می‌گویند اگر مشکل‌دارید بروید بفروشید و با شخصی مسافرکشی کنید.

DSC_1232

باید مراجع قضایی و انتظامی برخورد کنند

علی‌اصغر نیشابوری، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد ضمن تایید این خبر مدعی‌ست: تجمعی صورت نگرفته! و تنها اعتراض بوده است؛ در این خصوص پیگیری‌هایی از سوی پلیس راهور انجام و قرار بر این شد تا به موضوع رسیدگی شود و با تاکسی‌های شخصی نیز برخورد شود.

وی افزود: به تاکسیرانان حق می‌دهیم زیرا فعالیت غیرمجاز تاکسی‌های شخصی جایگاهی ندارد؛ مشکل اینجاست که ابزار و اختیارات برخورد را نداریم و باید مراجع قضایی و انتظامی در این زمینه برخوردهای لازم را انجام دهند.

همچنین نیشابوری به خبرنگار ایسنا تصریح کرد: برای پاکسازی خط بلوار برونسی و بعضی خطوط دیگر نیز با پلیس راهور مکاتبه انجام شده و این امر به زودی انجام می‌شود. 

وی در خصوص مطالبات صنفی تاکسیرانان پاسخ خاصی نداد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار