به عمل کار برآید؛
حماسه زمین فوتبال چوار شاید از نگاه ما اهمیت چندانی نداشته باشد .ولی بی شک این یک حادثه تراژدی درجهان بوده و برای اهلش یک قصه پر غصه و ناب ترین فیلم نامه به حساب می آید.
کد خبر: ۳۷۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 13 February 2017
 تابناک ایلام::دفاع مقدس در سرزمین ایلام حماسه های متعددی در دل خود دارد، که پردازش آنها به سال‌ها و ماه‌ها زمان نیاز دارد. در مورد حماسه سرایی مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس سخنان بسیاری شنیده ایم .حرفا زده ایم و خطابه‌ها گوش کرده ایم ولی در عمل آنطور که باید ،نمره قبولی نگرفته ایم.
 
۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که در آن زمان  دشمن ما به حساب می‌آمد، بزرگترین گواه برای حماسه ساز بودن مردم این خطه  است.
 
  شهدای عزیزی را تقدیم انقلاب ، امام و رهبری کرده ایم، سرها داده ایم، تن داده ایم، ولی به دشمن پشت نکرده ایم. ما هم به اندازه ی هم وطنان ،در خوزستان فداکاری کرده ایم اما هرچه در سینما دیده ایم خرمشهر بود و خوزستان و اروند رود ،ولی از مهران ، دهلران،چوار و ملکشاهی ما خبری نبود.
 
  سال‌ها پیش جوانان نترس ایلامی در چوار ودر  ۵۰ کیلومتری  آتش و گلوله و توپ و خون در زمین فوتبال حاضر شده درحالی که ارتش بعث تا نزدیکی ها پیش رفته بود، صدام ملعون  تحمل شجاعت وبی باکی این جوانان غیور را نداشت و دستور بمباران زمین فوتبال چوار را داد تا جوانان زیادی به خاک و خون کشیده شوند.
 
 حماسه زمین فوتبال چوار شاید از نگاه ما اهمیت چندانی  نداشته باشد .ولی بی شک این یک حادثه تراژدی  درجهان بوده و برای اهلش یک قصه پر غصه و ناب ترین فیلم نامه به حساب می آید.
 
در مراسمات مختلف در این خصوص سخن های زیادی شنیده ایم، بحث از جهانی شدن این حادثه غم انگیز را خیلی ها به زبان آورده اند اما از شعار تا عمل شاید فاصله ای به درازای هزار سال باشد!
 
چندی است یک گروه فیلمسازی متشکل از جوانان ایلامی و بازیگران مطرح کشوری در راستای جاودانه کردن بیش از پیش چوار۶۵ قدمی نهاده اند، فیلم مستطیل قرمز که از بخت بد ما در دقیقه ۵۵ کارت خورده است !در خصوص حماسه سازی جوانانی است که با آرامش و نشاط خود صدام و حامیانش را ریشخند کرده اند.
 
ولی متاسفانه تا امروز کمک چندانی از سوی مسئولین به این گروه فیلمسازی نشده است .حتی باخبر شده ایم از مکان قبلی فیلمبرداری که متعلق به یک نهاد بوده  به دلایل  نامعلومی  جابه‌جا شده اند.
 
اگر می‌خواهیم شهدای زمین فوتبال چوار و حماسه سازی های مردم ایلام کشوری و جهانی شوند باید از فیلم های سینمایی و آثار فاخری همچون مستطیل قرمز حمایت کنیم .
 
دست‌اندرکاران این فیلم امروز به هر دری می زنند تا بتوانند کار خود را به اتمام برسانند. ساخت فیلم بالاخره یک روز به پایان خواهد رسید  چه با  کمک مسئولین و چه بدون کمک آنها... ولی در نهایت باید از خودمان بپرسیم که به عنوان مسئول در این استان غیر از سخن چه قدمی برای دفاع مقدس و رشادت های مردم ایلام در آن زمان برداشته ایم؟ اینجاست که ضرب المثل به عمل کار برآید به سخندانی نیست ،مصداق پیدا خواهد کرد./م
برچسب ها: تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار