رئیس دانشگاه پیام نور فارس از اجرای طرح تجمیع واحدهای دانشگاه پیام نور در استان خبر داد/رتبه نخست آموزشی دانشگاه پیام نور فارس در کشور/همایش ملی آسیب شناسی دین باوری امروز در دانشگاه پیام نور شیراز آغاز شد.مشکلات اقتصادی واجتماعی وهمچنین توطئه های دشمن ،تهدید جدی برای دینداری جوانان است./35 هزار تومان از هر دانشجوی پیام نور برای مسائل فرهنگی گرفته می شود.
کد خبر: ۳۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۳ 22 May 2015
عبدالرسول قرائتی گفت: با توجه به کاهش جمعیت دانشجویان واحدهایی که تعداد دانشجویان آنها کمتر از حد نصاب باشد تجمیع می‌شوند.
وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور فارس با داشتن 44 واحد دانشگاهی از گستردگی مناطق و واحدها برخوردار است افزود: در برخی واحدهای این دانشگاه در استان تعداد دانشجویان به حد نصاب نمی‌رسد.
قرائتی گفت: این دانشگاه با بیش از 60 هزار دانشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد از نظر جمعیت در رتبه دوم دانشگاه‌های پیام نور کشور قرار دارد.
وی گفت: کاهش تعداد دانشجویان ورودی ، موجب اجرای طرح تجمیع واحدهای دانشگاهی پیام نور شده است.
وی با تأکید بر اینکه ساماندهی نیروهای دانشگاه پیام نور نیز در دستور کار قرار دارد افزود: با اجرای طرح تجمیع واحدهای دانشگاهی در استان این موضوع نیز بررسی می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور فارس با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان 238 نفر عضو هیئت علمی دارد اظهار داشت: 4 هزار مدرس با دانشگاه پیام نور استان فارس همکاری دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس گفت: دانشگاه پیام نور این استان رتبه نخست آموزشی را در میان دانشگاه‌های کشور به خود اختصاص داده است.

عبدالرسول قرائتی: دانشگاه پیام نور فارس با 25 سال سابقه و داشتن بالغ‌بر 15 هزار دانشجو و 107 رشته در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق‌لیسانس دکتری و 238 عضو هیئت‌علمی و 4 هزار مدرس جز 10 استان برتر کشور است.

همایش ملی آسیب شناسی دین باوری

دبیر علمی همایش گفت: در این همایش دو روزه 300 نفر از پژوهشگران دانشگاههای پیام نور کشور حضور دارند.
دکتر ابوذر خسروی افزود : فراخوان ارسال مقاله به این همایش از 12اسفند پارسال
اعلام شد که 267 مقاله به دبیر خانه همایش ارسال شد.
وی افزود :هیات 40 نفره داوران 151 اثر را انتخاب کردند که در قالب پوستر وچاپ مقاله در این همایش دو روزه ارائه می شود.
به گفته خسروی چکیده آثار نخستین همایش ملی آسیب شناسی دین باوری جوانان در یک جلد کتاب منتشر شده است.
اجرای مراسم تواشیح وبرگزاری کارگروههای بررسی وتحلیل مقالات از دیگر بر نامه های روز نخست این همایش بود.

برگزاری 400 کرسی آزاد اندیشی غیر تکراری در دانشگاه پیام نور

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور از فعالیت بیش از 750 نشریه دانشجویی در دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: بیش از دو هزار نشریه نیز در انتظار کسب مجوز هستند که این موضوع در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نخستین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور با استقبال مناسبی از سوی دانشجویان این دانشگاه روبه‌رو شد افزود: این نشریات در موضوعات مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و غیره و معرفی رشته‌های دانشگاهی فعالیت دارند و تا سال آینده تعداد نشریات دانشجویی در سطح دانشگاه‌های پیام نور افزایش می‌یابد.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف برای دانشجویان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف برای دانشجویان فرصت مناسبی برای بروز استعدادهای آنهاست و در پیشبرد کشور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نجفی‌برزگر با بیان اینکه در سال گذشته 351 مقاله از دانشجویان دانشگاه پیام نور در جشنواره حرکت به عنوان مقالات برتر انتخاب شد تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده است این مقالات توسط بخش‌های مختلف کشور مورد استفاده قرار گیرد.

نجفی‌برزگر با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه پیام نور مورد تأکید است اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 400 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از کرسی‌ها با موضوع مشابه و تکراری برگزار نشده است افزود: تمام مسائل روز و مورد نیاز دانشجویان در این کرسی‌ها مطرح شده و در نهایت این نشست‌های صمیمی مطالب جمع‌بندی شده است تا در اختیار دانشجویانی که در این کرسی‌ها شرکت نداشتند قرار گیرد و این نظریه‌پردازی‌ها در تولید علم در کشور مؤثر است.


35 هزار تومان از هر دانشجوی پیام نور برای مسائل فرهنگی گرفته می شود

نجفی‌برزگر با بیان اینکه سرانه فرهنگی دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور در سال گذشته 80 هزار ریال بوده است خاطرنشان کرد: امسال این سرانه دو برابر می‌شود و دانشجویان در زمان ثبت‌نام در هر ترم مبلغی را به عنوان هزینه فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند که 350 هزار ریال بوده و به شهریه افزوده می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با افزایش سرانه فرهنگی دانشجویان این دانشگاه فعالیت‌های علمی و فرهنگی کانون‌های فعال در دانشگاه بهتر شود تصریح کرد: 20 درصد از بودجه‌های وزارت علوم به دانشگاه پیام نور اختصاص می‌یابد که بسیار اندک است و به همین دلیل از دانشجویان نیز مبلغی به عنوان هزینه‌های فرهنگی در زمان محاسبه شهریه دریافت می‌شود.

مشکلات اقتصادي تهديدي براي دينداري جوانان

دین باور کردن جوانان مستلزم استفاده از ابزار مناسب و ایجاد زمینه های لازم است.
معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه پیام نور کشور امروز در افتتاحیه نخستین همایش ملی آسیب شناسی دین باوری جوانان در شیراز گفت: اهمیت دین باوری در جوانان بسیار بیشتر ومهم تر از افراد مسن است.
دکتر کریم نجفی برزگر افزود: مشکلات اقتصادی واجتماعی وهمچنین توطئه های دشمن ، تهدید جدی برای دینداری جوانان است است که اگر به این موضوع توجه لازم نشود موجب دور شدن نسل جوان از مسائل اعتقادی و دینی خواهد شد.
قرائتی رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس نیز با بیان اینکه امروز دشمن با توسعه شبکه های ماهواره ای وجنگ نرم ،دین مقدس اسلام را هدف قرار داده است افزود: اساتید و معلمان نقش مهمی در خنثی کردن این توطئه ها دارند چرا که اگر آسیب شناسی صحیح در حوزه دین باوری صورت گیرد، مطمئنا شبکه های معاند تاثیری برروی جوانان ما نخواهند داشت.
دکتر عبدالرسول قرائتی احیاء امربه معروف ونهی از منکر را یکی از راهکارهای مهم حل مشکل دین باوری جوانان دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار