همزمان با آخرین روز از دهه مبارک فجر 26 طرح عمرانی، خدماتی، کشاورزی و اقتصادی در شهرستان مرزی مهران با 790 میلیارد ریال اعتبار روز پنجشنبه با حضور محمدرضا مروارید استاندار، سلام امینی نماینده مردم در مجلس و مسئولان محلی افتتاح یا کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۳۷۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 09 February 2017
به گزارش تابناک ایلام؛بهره برداری از طرح گازرسانی به پنج روستای با 170 میلیارد ریال، آغاز عملیات ساخت مدرسه 6 کلاسه با 10 میلیارد ریال، افتتاح پنج طرح در حوزه کشاورزی با 300 میلیارد ریال، افتتاح 2 طرح هادی روستایی و کلنگ زنی 2 طرح صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی مهران با 80 میلیارد ریال از مهمترین این طرح ها هستند.
 
استاندار ایلام در مراسم جشن انقلاب در روستای چالاب شهرستان مهران گفت: این شهرستان که روزگاری خط مقدم نبرد حق علیه باطل بود اکنون به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.
 
محمدرضا مروارید با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران بزودی نهایی می شود، اظهار کرد: تحقق این مطالبه مهم مردم، موجب رونق کسب و کار و فعالیت های اقتصادی و تجاری در این منطقه مرزی می شود.
 
وی همچنین از موافقت هیات دولت با راه اندازی بازارچه شهابی خبر داد و افزود: در حال رایزنی با طرف عراقی برای راه اندازی هر چه سریعتر این بازارچه مرزی هستیم
 
مروارید با بیان اینکه تا پایان سال عملیات اجرایی میدان نفتی چنگوله نیز آغاز می شود، پیش بینی کرد از میادین آذر و چنگوله در شهرستان مهران روزانه 130 هزار بشکه نفت استخراج شود.
 
وی در خصوص آخرین وضعیت سد چنگوله هم یاداور شد: سد چنگوله با توجه به مشکلاتی که برای محیط زیست ایجاد کرده بود در محل احداث آن تغییراتی ایجاد شد تا به محیط زیست آسیب نزند.
 
به گفته وی، در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی هم طرح های بزرگی در بخش جنلگکاری و تبدیل اراضی دیم به آبی در این شهرستان اجرا شده یا در دست انجام است و تاکنون 20 هزار هکتار از اراضی منطقه با اجرای طرح های آبیاری نوین از دیم به آبی تبدیل شده است.
 
نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: مذاکره با شرکت های روسی و نروژی به منظور بهره برداری از میدان نفتی چنگوله در دست انجام است که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود.
 
سلام امینی اظهار کرد: یکی از درخواست مردم مهران محاسبه برق مصرفی شان براساس تعرفه مناطق گرمسیری در طول سال است که امیدواریم با رایزنی با وزارت نیرو این مطالبه به حق مردم اجرایی شود.

** گازرسانی به پنج روستای شهرستان مرزی مهران
 
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: برای اجرای طرح گازرسانی به پنج روستای شهرک اسلامیه، چالاب، چنگوله، چم آب و بان رحمان در شهرستان مهران در مجموع 170 میلیارد ریال از محل اعتبارات این شرکت هزینه شده است.
 
عباس شمس الهی با بیان اینکه با اجرای این طرح 2 هزار و 500 خانوار ساکن در این روستاها از نعمت گاز بهره مند شدند، افزود: ضریب نفوذ گاز در روستاهای شهرستان مهران تا پیش از اجرای این طرح تنها 12 درصد بود که اکنون به 99 درصد رسیده است.
 
وی تاکید کرد: برای اجرای این طرح 30 کیلومتر خطوط تغذیه و 90 کیلومتر شبکه گذاری انجام شده و یک هزار و 870 علمک نیز در این روستاها نصب شده تا مورد استفاده مشترکان قرار گیرد.
 
شمس الهی یادآور شد: در مناطق شهری مهران نیز ضریب نفوذ 100 درصد است و 200 کیلومتر خطوط تغذیه اجرا شده و چهار هزار انشعاب واگذار و چهار هزار و 500 مشترک نیز از نعمت گاز بهره مند شده اند.

** احداث مدرسه 6 کلاسه با مشارکت بنیاد برکت
فرماندار مهران گفت: عملیات اجرایی ساخت مدرسه شش کلاسه روستای چنگوله از توابع بخش مرکزی مهران با مشارکت بنیاد برکت و اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد که سهم بنیاد برکت تامین 50 درصد اعتبار و نوسازی مدارس استان ایلام نیز 50 درصد است.
 
مراد ناصری اظهار کرد: این مدرسه در زمینی به مساحت یک هزار و 422 مترمربع و زیربنایی به مساحت 486 مترمربع در مدت 6 ماه ساخته و تحویل آموزش و پرورش می شود.

** بهره برداری از جاده کنار گذر جنوب شرق مهران
وی یادآور شد: اجرای این طرح به منظور افزایش سهولت در تردد زائران عتبات عالیات و ایمنی سفر در سال 94 آغاز شد و 120 میلیارد ریال نیز برای اجرای آن هزینه شده است.
ناصری گفت: حجم آسفالت بکار رفته در این جاده هشت کیلومتری 9 هزار تن و زیرسازی و روسازی نیز 67 هزار مترمکعب بوده است.

** بهره برداری از طرح های هادی روستایی در چالاب و چنگوله
ناصری یادآور شد: طرح هادی روستای چالاب شامل یک هزار و 200 متر مربع پیاده رو سازی، 2 هزار و 400 متر طول جدول گذاری، 90 هزار متر مربع زیرسازی و 60 هزار متر مربع آسفالت معابر و 21 میلیارد ریال هزینه به بهره براری رسید.
وی افزود: بهره برداری از طرح هادی روستای چنگوله نیز شامل 2 هزار و 700 متر طول جدول گذاری، پنج هزار متر مربع پیاده رو سازی، 45 هزار متر مربع زیرسازی و 45 هزار مترمربع آسفالت معابر و 13 میلیارد هزینه آغاز شد.
 
از مجموع 12 روستای بالای 20 خانوار شهرستان مهران طرح هادی در همه روستاها اجرا شده است.
 
به گزارش تابناک ایلام، محمد رضا مروارید استاندار ایلام، سلام امینی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، حسین کلانتری معاون سیاسی، امنیتی استاندار، مراد ناصری فرماندار و دیگر مدیران اجرایی استان ایلام و شهرستان مهران با حضور در مزار شهدای این شهرستان با اهدای شاخه های گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشته و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.
 
شرکت در جشن انقلاب روستای چالاب و افتتاح و کلنگ زنی طرح های عمرانی، خدماتی، اقتصادی، کشاورزی و رفاهی از برنامه هایی است که با حضور مسئولان استان ایلام در آخرین روز دهه مبارک فجر در شهرستان مهران برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار