معاون فرهنگی،گردشگری واجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به توسعه صنایع دستی محلی استان با راه اندازی هلدینگ های این صنعت از انعقاد تفاهم نامه با انجمن سینمایی کشور عمان برای ساخت فیلم ومستند های محلی خبرداد.
کد خبر: ۳۷۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 09 February 2017

نصیر بارکزهی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد چابهار در بودجه های سالانه های نگاه ویژه به توسعه هنرهای محلی سیستان وبلوچستان دارد تصریح کرد: در همین راستا هلدینگ صنایع دستی دستکار بلوچ در منطقه آزاد چابهار ثبت و راه اندازی شده است.

وی افزود: منطقه آزاد چابهار هرساله رشته صنایع دستی را به علاقه مندان آموزش می دهد که تاکنون بالغ بر3هزار تن در این رشته آموزش دیده اند.

به گفته معاون فرهنگی منطقه آزاد، به افراد آموزش دیده گواهی نامه پودمانی دانشگاه علمی وکاربردی اهدا می شود و کسانی که راغب باشند در این رشته کار کنند برای دریافت وام و تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

بارکزهی با اشاره به حمایت منطقه آزاد از فیلمنامه ها و نمایش هایی که زندگی مردم محلی سیستان و بلوچستان را به تصویر می کشد از انعقاد تفاهم نامه با انجمن سینمایی کشور عمان خبرداد و گفت: از آنجایی که بیش از یک سوم مردم کشور عمان را بلوچ ها تشکیل می دهند به زودی بامشارکت انجمن سینمایی این کشور یک فیلم و یک مستند درباره زندگی مردم محلی بلوچستان ساخته می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حمایت منطقه آزاد از موسسات مردم نهاد هم اشاره ای کرد و اظهارداشت: دربودجه سازمان برای حمایت از موسسات مردم نهاد اعتبارتخصیص داده شده و تاکنون همایش ها و سمینارهای های مختلفی را با آن ها برگزار کردیم که ازجمله آن ها همایش توانمند سازی موسسات غیردولتی و برگزاری همایش ملی روانشناسی با مشارکت دانشگاه تهران ویکی از موسسات مردم نهاد استان بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد از طرح توانمندسازی معلمین دوره ابتدایی کشور به میزبانی منطقه آزادچابهار هم اشاره ای کرد و گفت:7هزارنفر از معلمین و مدیران دوره ابتدایی به همراه 33مولف کتب درسی این دوره در این همایش که چندی قبل برگزارشد شرکت کردند و بنابه توافقات این روند در سال های آینده هم ادامه می یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار