بخشدار زاگرس ؛
بخشدار زاگرس از توابع شهرستان چرداول از اختصاص و هزینه کرد 75 میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی جهت توسعه و عمران این بخش در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۷۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 08 February 2017

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیروس مروتی در حاشیه جشن فرهنگ و هنر در بخش بلاوه در گفت و گو با خبرنگار تابناک ایلام گفت: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته برای توسعه زیرساخت ها و تامین  نیازمندیهای  بخش زاگرس خدمات ارزشمندی انجام داده است.
 
وی افزود: آبرسانی و اصلاح شبکه های آب روستاها از اولویت‌های مسئولین در این سه سال بود که در این راستا وبرای ساخت مجتمع آبرسانی شله کش در 3فاز اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
مروتی تاکید کرد: با تکمیل شدن این مجتمع تا پایان نیمه اول سال آینده تمام روستاهای بخش زاگرس از نعمت آب شرب و لوله کشی شده بهره مند خواهند شد.
 
بخشدار زاگرس دیگر خدمت دولت یازدهم در این بخش را گازرسانی عنوان و گفت: در حال حاضر یک شهر و 39 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند و در دهه فجر امسال با صرف اعتباری بالغ بر 83 میلیارد ریال عملیات گازرسانی 12 روستا به اتمام رسید و مردم این روستاها از گاز خانگی بهره مند شده اند.
 
وی یادآور شد: عملیات گازرسانی برای 10 روستای باقی مانده به پیمان رفته که پس از واگذاری در اسفند شروع خواهد شد.
 
مروتی اظهار کرد: اجرای طرح هادی(بازنگری ) در دو روستای زیرتنگ و میان قلعه با اعتبار 400میلیون ریال و طرح هادی روستاهای:نیه دوله. چم بور .جوب شله .کلنگ بر با اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون ریال در حال انجام می باشد.
 
وی دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش زاگرس را تکمیل  سالن ورزشی روستای زیر تنگ با اعتبار 2میلیارد و 300 میلیون ریال،اختصاص 500میلیون ریال برای کلنگ ساخت خانه بهداشت در روستای چغا بلگ و  اصلاح و روشنایی معابر با اعتبار 1 میلیارد ریال عنوان کرد.
 
بخشدار زاگرس خاطر نشان کرد :جاده روستایی شله کش به بخش حمیل از توابع شهرستان اسلام آباد 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای این پروژه مبلغ 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستانی تخصیص یافته است.
 
ظهر روز سه شنبه مراسم جشن فرهنگ و هنر با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین محلی وبا هنرمندی هنرمندان استانی در بخش زاگرس برگزار گردید.
 
بخش زاگرس با دارد بودن 49 روستا و یک شهر و جمعیت 8 هزار نفر در 25 کیلومتری شهر سرابله مرکز شهرستان 67 هزار نفری چرداول قرار دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار