مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز از بهره‌برداری 12 پروژه برقی به ارزش 351 میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 07 February 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:جلال زراعت‌پیشه بعدازظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر 12 پروژه شرکت توزیع برق شیراز به ارزش 351 میلیارد ریال در گستره شهری و روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق شیراز 8 فرمانداری دیگر را در استان فارس تحت پوشش خود قرار دارد و پس از انقلاب کارهای گسترده‌ای در این حوزه اتفاق افتاده، تصریح کرد: امروز تعداد مشترکین ما از مرز یک‌میلیون نفر گذشته و طول شبکه برق به 24 هزار کیلومتر رسیده که 26 هزار دستگاه ترانسفورماتور شبکه را پشتیبانی می‌کند، یعنی به‌اندازه 10 بار رفتن به تهران و برگشتن طول شبکه برق در استان داریم.

این مقام مسؤول ادامه داد: 219 هزار دستگاه چراغ در سطح شهرها داریم که به‌صورت دائم باید مراقبت شده تا ایرادات احتمالی آن برطرف شود و این لامپ‌ها همیشه باید روشن بوده که می‌توان ادعا کرد تا 98 درصد خاموشی در این حوزه نداشته‌ایم چراکه به‌صورت مرتب توسط همکاران ما بازرسی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع شرکت برق شیراز همچنین توسعه شبکه‌های برق روستایی، نصب 17 هزار دستگاه لوازم اندازه‌گیری، احداث شبکه‌های روشنایی معابر، احداث 30 دستگاه پست زمینی توزیع برق، نصب 22 دستگاه ریکلوزر هوایی، توسعه شبکه برق‌رسانی به تقاضاهای جدید و... را از جمله پروژه‌های دهه فجر عنوان کرد و گفت: تعداد مشترکان شرکت برق 73 درصد رشد داشته و طی 10 سال گذشته این میزان به دو برابر رسیده است.

زراعت‌پیشه در ادامه نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر صحبت شهردار شیراز در خصوص اینکه اگر چند سانتی‌متر برف در شیراز ببارد، برق قطع خواهد شد، خاطرنشان کرد: البته من به‌صورت کامل در جریان این حرف شهردار قرار نگرفته‌ام اما باید بگویم که واقعیت این نیست و در حال حاضر وضعیت شبکه برق ما مناسب است و با 30 سانتی‌متر برف امکان ندارد که قطعی شبکه رخ دهد، البته قطعی ناشی از شکستن درختان و پاره شدن سیم‌ها اجتناب‌ناپذیر است که به‌سرعت قابل رفع‌ورجوع خواهد بود.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در شبکه برق، شکسته شدن شاخه‌های درختان و افتادن روی سیم‌ها است که از مردم تقاضا داریم که درختانی را بکارند که ارتفاع بسیاری نداشته و در ضمن برای شهر نیز مفید و زیبا باشند مانند درختان نارنج که از تمام ابعاد مناسب است و کمتر از ارتفاع حریم شبکه که 10 تا 12 متر بوده هست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار