مدیر کمیته امداد شیراز گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار فرصت شغلی در کمیته امداد شیراز برای مددجویان ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۵ 09 February 2015

مرآت رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به فعالیت کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: در ‌شیراز از سال 90 تاکنون 5 هزار و 375 فرصت شغلی ایجاد شده و 68 میلیارد ریال هم وام اشتغال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی مددجویان از مهم‌ترین کارهای کمیته امداد است، گفت: خانواده‌های مددجویان از طریق مشاوره خانواده و شغلی استعداد سنجی می‌شوند پس از آن از طریق قرارداد با فنی و حرفه‌ای و 33 آموزشگاه خصوصی در رشته‌های مختلف آموزش می‌بینند.

رسولی افزود: در 10 ماه سال 93‌، 1200 نفر از مددجویان شیرازی در رشته‌های مختف آموزش دیده و مشغول به کار شدند و 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای آموزش این افراد صرف شده است.

مدیر کمیته امداد شیراز با اشاره به مراکز نیکوکاری فعال در سطح شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری مدل جدیدی از مشارکت مردمی در کمیته امداد است که از سال 92 در دستور کار کمیته قرار گرفته و از 60 مرکز در سطح استان 16 مرکز سهم شیراز بوده که تاکنون 14 مرکز راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این مراکز در مساجد راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: امدادیاران در مساجد هر محله به شناسایی فقرا و ثروتمندان محله می‌پردازند و با طرح آمایش محله مشکلات نیازمندان در همان محله برطرف می‌شود.

رسولی با اشاره به فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه تامین مسکن مددجویان بیان کرد: تاکنون 2 هزار واحد مسکونی یا از طریق پروژه‌های مسکن مهر یا از طریق مشارکت خیران آماده شده و در اختیار مددجویان شیراز قرار گرفته است که هزار و 425 واحد مربوط به مسکن مهر با هزینه بالغ بر 250 میلیارد ریال بوده است.

مدیر کمیته امداد شیراز افزود: برای مسکن مهر به هر خانوار 7 میلیون تومان وام بلاعوض و 3 میلیون تومان هم وام قرض الحسنه پرداخت شده و مابقی هم آورده مددجویان بوده است.

رسولی به بیمه تامین اجتماعی برای زنان زیر 50 سال شهری نیز اشاره کرد و گفت: قراردادی بین کمیته امداد و سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار شهری در نظر گرفته شده که کمیته امداد سهم سرانه این افراد را به حساب تامین اجتماعی واریز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار و 556 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های در شیراز مشمول بیمه تامین اجتماعی شدند که حداکثر با پرداخت 10 سال حق بیمه تا سن 55 سالگی بازنشسته می‌شوند.

مدیر کمیته امداد شیراز تصریح کرد: جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر از بیمه کمیته امداد بهره‌مند شدند و در 10 ماه گذشته علاوه بر هزینه بستری مبلغی که کمیته در قالب ویزیت به مددجویان پرداخت کرده 7 میلیارد و 122 میلیون ریال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار