باخت پیاپی تیم های مازنی در رقابت های لیگ یک و سقوط مرگبارشان از رده های بالای جدول به رده های میانی و پایین تر خبر از حال ناخوش فوتبال این خطه شمال کشور می دهد که مردمانش 11 سال در حسرت تیم داری در لیگ برترند.
کد خبر: ۳۷۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 07 February 2017
 ایرنا،وخامت حال فوتبال مازندران در حالی رخ می دهد که مدیران 2 باشگاه خونه به خونه بابل و نساجی قائمشهر نمایندگان استان درلیگ دسته اول در نیم فصل دوم برای تسکین درد و التهاب این رشته ورزشی دست به تغییر در کادر فنی زدند تا شاید برای حال ناخوش فوتبال استان درمانی باشد.
اگرچه از ابتدا مشخص بود که این تصمیم احساسی فارغ از کارکارشناسی همانند سنوات گذشته برای درمان این تیم ها و حال روز فوتبال مناسب نیست، ولی خصوصی بودن تیم ها و چهار دیواری اختیاری باعث شده تا یکبار دیگر با تصمیم احساسی تیم های مازنی حاضر در لیگ دسته یک با وجود تغییرات هم وضعیت بدتری داشته باشند.
 
دستاورد کادرجدید فنی در تیم های خونه به خونه بابل و نساجی قائمشهرباخت متوالی درسه بازی و سقوط خونه به خونه از رده هفتم به دهم و نساجی قائمشهراز چهارم به نهم وازدست دادن 9 امتیاز بود.
کارشناسان فوتبال ضعف مدیریتی درباشگاه ها ومجموع فوتبال، نبودهماهنگی بین مدیریت ورزشی وباشگاه ها،وجود بازیکنان بی انگیزه و سن بالا ،نبود ثبات در ترکیب کادر فنی را مهمترین دلیل برای نتیجه نگرفتن این تیم ها می دانند.
مازندران 2 نماینده در رقابت های لیگ دسته اول جام آزادگان دارد که خونه به خونه از 23 بازی با 32 امتیاز دررده دهم و نساجی قائمشهر با همین تعداد بازی و 35 امتیاز در رده هشتم قرار دارد.
حسین مسگر ساروی یکی از کارشناسان واز مربیان با سابقه در رقابت های لیگ یک ، حواشی را مهمترین دلیل نتیجه نگرفتن تیم های مازنی در این رقابت ها می داند.
سرمربی سابق نساجی قائمشهر گفت که تیم برای نتیجه گرایی به تعامل و همراهی یار دوازدهم نیاز دارد و نرفتن تیم نساجی پس از 2دهه حضور در رقابت های لیگ دسته اول به رقابت های طراز اول فوتبال کشور( لیگ برتر) نبود انسجام بین زمین بازی و سکو به عنوان یاردوازدهم است.
 
وی نبود ثبات در کادر فنی را از دیگر مشکلات تیمداری در فوتبال مازندران اعلام کرده است.
رئیس هیات فوتبال مازندران ضعف مدیریتی را عامل اصلی ناکامی درتیم های فوتبالی این خطه شمال کشور می داند و معتقد است به دلیل خصوصی شدن باشگاه های فوتبال این استان، سایر مدیران نمی توانند دخالتی بر کارکرد درست یا اشتباه این تیم ها داشته باشند.
غلامرضا بهروان راهکار برون رفت فوتبال استان از مشکلات موجود را ایجاد وفاق وهمدلی بین مدیران باشگاه ها، مدیران ورزشی و کارشناسان می داند.
وی افزود : این استان با داشتن 40 تا 50 بازیکن در رده اول فوتبال کشور نشان داده که استعداد درخشانی در این رشته ورزشی دارد و باید از این ظرفیت ها با ایجاد زمینه حامی مالی برای استان بهره بگیریم.
سرمربی تیم خونه به خونه بابل مشکل تیمش را سن بالای بازیکنان دانست و گفت که تیمش برای رسیدن به جایگاه اصلی خود نیاز به بازیکنان جوان و سرعتی دارد.
نادردست نشان گفت که لیگ به بازیکن دونده، جنگنده و فرصت طلب نیاز دارد و این در حالیست که بازیکنان ما لیگ برتری بودند وازلحاظ تکنیکی فوتبالیست های خوبی هستند، ولی ما درلیگ یک نیاز به بازیکنان داریم که بتوانند با جنگندگی وخلق فرصت برای تیم نتیجه بگیرند.
وی موفقیت تیم های رده بالای جدول رقابت های لیگ یک را ناشی از دوندگی و فرصت طلبی به همراه جوانگرایی تیمی دانست.
دست نشان معتقد است که بازیکنان تیمش به دلیل باخت پیاپی خودباوری را از دست دادند و با اولین برد این تیم می تواند روند رو به رشد خود را طی کند.
سرمربی تیم نساجی قائمشهرمی گوید : رقابت تیم ها درنیم فصل دوم به دلیل حساسیت بازی ها و فرار تیم ها از سقوط و نتیجه برای صعود تنگ تر و سخت تر می شود.
ساکت الهامی گفت که در این گذر تیم هایی می توانند موفق باشند که بازیکنانشان قدر فرصت ها را در بازی ها بدانند و از موقعیت ها استفاده کنند.
وی فرصت سوزی از سوی بازیکنانش را مهمترین دلیل برای شکست تیمش در برابر فجر سپاسی شیراز در بازی خانگی 18 بهمن ماه در قائمشهر دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار