با اینکه در روز های آخر زمستان به سر می بریم اما هنوز هم در برخی مناطق کوهستانی کشور به خصوص در غرب کشور شاهد بارش برف هستیم و با توجه به سفر های نوروزی به این مناطق شاید شما هم مثل بسیاری از افراد علاقه به عکاسی در برف داشته باشید.
کد خبر: ۳۷۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ 03 February 2017
 به گزارش تابناک رضوی ،برف یک پدیده ی آب و هوایی بسیار زیبا و دیدنی است که از کودکی همه ی ما عاشق بارش برف و برف بازی
 بوده ایم و هنوز هم خاطرات شیرینی از آن در سر داریم.اما اگر به عکاسی علاقه دارید و تا حدی با آن آشنا هستید می دانید که عکاسی در برف به دلیل نور زیاد منعکس شده از سفیدی برف بسیار مشکل است و لی گاهی اوقات با تنطیمات معمولی نمی توانید تصاویری مناسب خلق کنید. به دلیل اینکه مهم ترین نکته در عکاسی یعنی نور، در هنگام برف بیش از حد متعارف است که باعث می شود عکس ما بسیار پرنور و زننده به نظر برسد.برای شما چند نکته تدارک دیده ایم که اگر به جایی سفر کردید که با برف پوشیده بود بتوانید عکس هایی به یاد ماندنی بیاندازید.
به کانتراست تصویر توجه ویژه  ای داشته باشید.
در هنگام عکاسی در برف اگر بخواهید از فوکوس خودکار استفاده کنید بدون شک با مشکل مواجه خواهید شد و دوربین شما کار سختی برای فوکوس خواهد داشت به دلیل اینکه تقریبا همه جا سفید است. به کمک تنظیمات کانتراست دوربین می توانید شرایطی فراهم کنید که دوربین شما برای مثال بر روی تنه ی درختی که در زمینه و یا گوشه ای از تصویر است فوکوس کند تا تصویری بهتر به شما دهد. اگر به سوژه ی عکس نزدیک هستید مثلا از یک شاخه ی خاص می خواهید عکاسی کنید ، کانتراست تصویر را پایین بیاورید تا دوربین بتواند بر روی شاخه ای که حتی بر رویش از برف پر است فوکوس کند.در هنگام عکس برداری دکمه ی شاتر را نصفه بفشارید ، اگر دوربین در متمرکز شدن موفق نبود پس نقطه ای دیگر را انتخاب کنید.
تنظیمات دوربین تان را تغییر دهید.
دوربیین خود را به حالت عکاسی با فرمت RAW تغییر دهید. زمانی که شما با فرمت RAW عکاسی می کنید، قابلیت ویرایش بیشتری خواهید داشت.
توجه داشته باشید که اکثر اوقات دوربین شما سعی می کند که دانه های سفید برف را خاکستری نمایش دهد به این دلیل که راحت تر آن را پردازش می کند.اگر شما هم به این مشکل بر خورده اید زمان باز ماندن دیافراگم دوربین یا همان Exposure دوربین را  +۱ یا +۲ قرار دهید تا دانه های برف سفید بمانند.البته در هنگام ویرایش عکس هم می توانید این کار را انجام دهید.
اگر دوربین شما حالت Evaluative را دارد در هنگام عکاسی به کمک این تنظیمات پیش فرض می توانید تصاویری بی نظیر ثبت کنید.این حالت در دوربین های نیکون به اسم Matrix به کار رفته است.
اگر نمی خواهید در هر موقعیتی تنظیمات ISO و سرعت شاتر را تغییر دهید پس از حالت Aperture Pririty  Mode استفاده کنید که در دوربین های Canon به AV و در دوربین های Nikon به A معروف است.در این حالت اگر در وضعیت Auto ISO باشید ، دوربین به طور خودکار سرعت شاتر و ISO را انتخاب و با عمق بسیار عالی تصویربرداری می کند.
قبل از اینکه بچه ها برای بازی بیرون بروند و زمین های برفی را از حالت طبیعی در بیاورند به عکاسی بروید تا تصاویری بکر ثبت کنید. البته در عکس ها دیده شده که برف تازه تر خیلی جلوه ی بهتری نسبت به برف ۵ ساعت قبل دارد. پس تبلی نکنید و زود آماده شوید تا بهترین عکسهای برفی را شکار کنید.

دو باتری به همراه داشته باشید.
در هوای سرد باتری دوربین شما سریعتر تمام خواهد شد پس در هنگام عکاسی سعی کنید هنگام نگه داشتن دوربین دست های خود را به نحوی بر روی باتری هم نگه دارید تا بیش از اندازه هوای سرد را تجربه نکند چون بع از آن شما کمبود باتری را تجربه خواهید کرد. یک دوربین ذخیره به همراه داشته باشید تا وقفه ای در عکاسی شما پیش نیاید.
سریع باشید.
بارش برف در لحظه می تواند دست خوش تغییر شود، شدید تر و یا قطع شود و یا آفتاب بعد از بارش خیلی زود برف ها را آب کند و بالعکس طوفان بعد از بارش برف باعث بر هم خوردن تمرکز شما و از بین رفتن سوژه ی اصلی شما شود. پس در هنگام عکاسی در برف باید سریع باشید، سوژه را انتخاب کنید و یک دو سه دکمه ی شاتر را بفشارید.
البته گاهی اوقات هم باید صبور باشید. برای مثال شما دوربین خود را تنظیم کرده اید که متناسب با نور آفتاب عکسبرداری کنید اما به یکباره آفتاب پشت یک ابر بزرگ پنهان می شود. باید می صبور باشید تا دقیقا در همان شرایطی که شما در نظر دارید به عکاسی بپردازید. شاید هوا کمی سرد باشد ولی به نتیجه میارزد.
تمامی عکس ها را نگه دارید.
به هیچ وجه هیچ کدام از عکس ها را پاک نکنید با این توجیه که می دانید آن عکس بد از آب درآمده.گاهی اوقات دقیقا همان عکس می تواند بهترین شات شما باشد. پس فرصت دهید بعد از برگشت به خانه روبروی لپ تاپ انتخاب کنید که کدام عکس هیچ گاه به کارتان نخواهد آمد.عکاسی در برف روش های خود را می طلبد.
و در آخر اگر می خواهید از ذرات برف در هوا عکسبرداری کنید یادتان نرود که سرعت شاتر را پایین بیاورید. هم چنین برای عکاسی از قندیل ها سعی کنید به سمتی بایستید که در پشت قندیل نور خورشید باشد. نور خورشید از میان قندیل عبور می کند و به لنز شما می رسد و بعد یک تصویر به نظیر به شما هدیه می کند.
می توانید از دیگر آموزش های مجله فناوری سینکیت هم بهره مند شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار