به نام ملت به کام مسئولین
برای اثبات این ادعا کافیست بصورت اتفاقی گذرتان به فرودگاه ایلام بخورد ،امکان اینکه در هر پرواز جمعی از مدیران نام آشنای استان ایلام را در سالن انتظار این فرودگاه مشاهده ننمایید وجود ندارد ،مسئولینی که بخشی از آنها را مدیران پروازی و بخش اعظمی از آنان را نیز سایر مدیران دستگاههای اجرایی استان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۳۷۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 01 February 2017

تابناک ایلام::بدون شک هرکدام از ما حداقل یکبار طعم پرواز را چشیده ویا در هنگامه ضرورت سرعت جابجایی ورسیدن به مقصد وانجام کارهای ضروری ،بخوبی محاسن مسافرتهای هوایی را لمس نموده ایم،مسافرتی که علیرغم بالا بودن هزینه آن ،بازهم کفه ترازو به سمت محاسن آن سنگینی می کند.

اگرچه وضعیت ناوگان حمل ونقل هوایی کشور از لحاظ استانداردها جهانی در وضعیت مطلوبی قرار نداشته وعمر این ناوگان با متوسط جهانی بسیارفاصله دارد ،اما امنیت قابل قبول مسافرت هوایی در مقایسه با میزان مرگ ومیرهای ناشی از تصادفات جاده ای باعث شده است ،درصدی از مردم به سمت استفاده از ناوگان هوایی روی آورند.

درراستای ارایه خدمات مسافرتی مطلوب به مردم استان ایلام وبمنظور بهره مندی مردم استان از حقوق مساوی در زمینه حمل ونقل هوایی ، فرودگاه شهدای ایلام در سال 1368 بعد از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و به فرمان ایشان در جهت رفع محرومیتهای استان طرح مطالعه آن آغاز گردید که پس از بررسی های کارشناسی بعمل آمده در سال 1374 و در 8 کیلومتری شهر ایلام افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

اما از زمان افتتاح این فرودگاه ،تاکنون تنهابه برقرای پرواز ایلام به تهران وبالعکس اکتفا شده ودسترسی به سایر شهرهای کشور نظیر مشهد ،اصفهان ،شیراز و....فعلا ازطریق این فردوگاه میسر نیست ،این درحالیست بدلایلی باید گفت ،پروازهای موجود به مقصد تهران وبالعکس به پروازهایی اختصاصی برای مدیران پروازی ومسئولین استانی وکشوری مبدل شده و درصد بالایی از مردم استان ،آنچنان باید وشاید از مزایای حمل ونقل هوایی بهره مند نشده اند.

روزانه در فرودگاه ایلام دو پرواز به سمت تهران برقراراست ،اگر جنانچه با کنسلی هایی که یک پای ثابت پروازهای این فرودگاه شده اند مواجهه نشویم ،مشاهده می شود بخش اعظمی از صندلی های محدود هواپیمای موجود در این فرودگاه صرفا در اختیار مدیران دستگاههای اجرایی ،نمایندگان وبستگان آنان،اعضای شورای شهر وبستگانشان قرار داشته وبرای تصاحب مابقی صندلی ها هم باید هفت خان رستم گذرانیده شود.هفتخوانی که از ارگانهای مستقر در این فرودگاه از پلیس ویگان حفاظت گرفته تا متصدیان پرواز وایستگاه ایرلاینها و مدیران ومعاونان فرودگاه متشکل شده و دراین بین هرکدام برای خود حقی را تعریف و تعدادی از صندلیها رابرای بستگان ودوستان خود کنار گذاشته اند!

برای اثبات این ادعا کافیست بصورت اتفاقی گذرتان به فرودگاه ایلام بخورد ،امکان اینکه در هر پرواز جمعی از مدیران نام آشنای استان ایلام را در سالن انتظار این فرودگاه مشاهده ننمایید وجود ندارد ،مسئولینی که بخشی از آنها را مدیران پروازی و بخش اعظمی از آنان را نیز سایر مدیران دستگاههای اجرایی استان تشکیل می دهند.یا اینکه برای دریافت یک بلیط پرواز فوری ،کافیست یک کانال ارتباطی با یکی از خانهای !موجود در فرودگاه ایجاد نمایید ،علیرغم اعلام تکمیل ظرفیت ،حتی در آخرین لحظات پرواز ودر پای پرواز هم به پرواز خواهید رسید.

پیشنهاد ما به مسئولین مرتبط این است که ،یا به وضعیت پروازهای این فرودگاه رسیدگی و وضعیت صدور بلیط مسافرین این فرودگاه را ساماندهی نمایند، یا با حک این شعار " هواپیمای خدمت ،استفاده اختصاصی ممنوع "این هواپیما را در زمره وسایل حمل ونقل اداری قرار دهند تا تکلیف مردم حداقل در این یک مورد مشخص شود.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محبتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
با سلام و احترام
متاسفانه بیشتر انتقادات مطرح شده در متن فوق، یکسویه و فاقد وجاهت میباشد. اگر انتقاد منصفانه و براساس علم نباشد هرگز کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد و خود باعث افزایش نابسامانی میگردد. هر شخصی در هرجایگاهی با مراجعه به هریک از دفاتر فروش بلیط در سراسر کشور، و یا از طریق سایتهای متعدد اینترنتی، به راحتی امکان تهیه بلیط در مسیر ایلام را دارد و اگر به دلیل تکمیل ظرفیت پروازها، این امکان فراهم نشود هیچ تفاوتی بین مردم عادی و مسئولین عالیرتبه ندارد.
همچنین با همت همه همکاران، از ابتدای سال 1395 پروازهایی منظم در مسیر ایلام مشهد ایلام توسط شرکت هواپیمایی آسمان و با هواپیمای جت فوکر100 برقرارشده است. البته این پرواز از نیمه دیماه تا پایان بهمن ماه به علت نبود مسافر و به طور موقت لغو گردید و از ابتدای اسفندماه 1395 مجددا برقرار میباشد.
با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
شاید اصلی ترین دلیل وجود این مشکل تعداد کم پروازهاست که کفاف این حجم مسافر رو نمیده. البته مسئله کنسلی ها هم باید رسیدگی بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار